آذربایجان شرقی

اصل حاکمیت قانون در اولویت کاری منتخبان شوراهای اسلامی قرار گیرد

[ad_1]

علی کرمی روز چهارشنبه در نشست آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان مراغه و برخی از شهرستان های همجوار اظهار داشت: بازرسی کشور سازمان و دستگاهی نظارتی و ضد فساد اداری است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می کند و بررسی عملکرد امور شهرداری ها یکی از اولویت های آن است.

وی تاکید کرد: رویکرد این سازمان پیشگیرانه است و خود را در کنار مدیران دستگاه های اجرایی می دانیم تا اهداف آنها محقق شود.

کرمی تاکید کرد: در بحث برخورد با فساد جدی هستیم و با مخلان برابر قانون برخورد می کنیم.

وی توصیه هایی به منتخبان شوراهای اسلامی حاضر در جلسه کرد و گفت: عدم دخالت در عزل و نصب، برقراری تعامل و ایجاد ارتباط با مسئولان شهرستانی و فراهم سازی زمینه برای فعالیت شهردار از جمله مواردی است که باید در دستور کار منتخبان مردم در شوراها قرار گیرد.

کرمی اضافه کرد: همچنین شوراهای اسلامی باید با ایجاد درآمد پایدار شهری و جذب سرمایه‌گذار به فکر توسعه شهر باشند.

وی شهرداری ها را مظهر اقتدار نظام دانست و گفت: لازمه اقتدار اجرای اصل قانون است و باید درآمد شهری در خدمت توسعه شهری قرار گیرد و نباید این درآمد در اختیار و صرف برخی دستگاه های اجرایی و نظارتی باشد.

وی با انتقاد از جذب نیروهای انسانی ناکارآمد در شهرداری ها خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی به موضوع جذب نیروی انسانی در شهرداری ها توجه ویژه ای داشته باشند و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص را در دستور کار خود قرار دهند.

اصل حاکمیت قانون در اولویت کاری منتخبان شوراهای اسلامی قرار گیرد

منتخبان شوراهای اسلامی در مسائل اجتماعی ورود کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: توسعه فرهنگی و اجتماعی موجب توسعه اقتصادی و سیاسی هر جامعه ای می شود و امروز اساسی ترین مشکلات کشور در حوزه های اجتماعی است که ورود منتخبان شوراهای اسلامی در این حوزه موجب حل بسیاری از مشکلات می شود.

سیدعلی موسوی بیان کرد: دشمن در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی کرده است و می داند که تنها راه ضربه زدن به انقلاب اسلامی این حوزه ها است.

وی گفت: باید هوشیار باشیم و آگاه و اعضای شورهای اسلامی شهر و روستا در این زمینه ها برنامه ریزی های دقیقی داشته باشند چراکه مشکلات اجتماعی مستقیم با اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم ارتباط دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: بحران های اجتماعی که امروز در کشورمان درگیر آنها هستیم ریشه در مسائل اجتماعی داردگ بحران اعتیاد، آب، کرونا و غیره از جمله این موارد است که نیازمند ورود منخبان مردم به آنها است.

وی اضافه کرد: انتخاب مردم بهترین فرصت برای منتخبان شوراهای اسلامی جهت خدمت است و این فرصت از اهمیت خاصی برخوردار است و باید از آن برای خدمت به مردم نهایت استفاده را کرد.

فرماندار مراغه خاطرنشان کرد: منتخبان شوراهای اسلامی روزهای سختی را پیش رو دارند و باید از فرصت به دست آمده جهت عمران و آبادانی منطقه استفاده کنند.

وی گفت: مهمترین اصل در شوراهای اسلامی شهرها وجود همدلی و اتحاد است که موجب پیشبرد اهداف و حل مشکلاتی شهری می شود که در صورت نبود شاهد بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

وی تاکید کرد: انتخاب شهردار یکی از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی است و باید در کنار آن نظارت بر کلیه موارد شهری را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا در این نشست منتخبان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای مراغه، خداجو، بناب، خوشه مهر، ملکان، لیلان، مبارک شهر، قره آغاج و نظرکهریزی حضور داشتند و هر یک از کارشناسان استانداری به ارائه وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی، انتخاب شهردار و موارد مرتبط، تعرفه عوارض محلی و کمیسیون های شهرداری و بودجه و امور مالی شوراها پرداختند.

اصل حاکمیت قانون در اولویت کاری منتخبان شوراهای اسلامی قرار گیرد

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن