تهران

فوریت مکان یابی آرامستان های جدید در شورای شهر تهران تصویب شد

[ad_1]

محسن هاشمی، در پایان جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همچنین در نشست امروز، برنامه عملیاتی مقابله با واکنش اضطراری در مقابله با زلزله در این جلسه مطرح و رد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح تعیین مکانی برای آرامستان جدید گفت در این طرح نقاطی در اطراف شهر تهران در شرق و غرب به مساحت های ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار تعیین و به شهرداری تهران اجازه داده شد تا از وضعیت تک آرام استانی خارج شود.

وی ادامه داد: در بحث‌های مطرح شده اعلام شد که آرامستان بهشت زهرا تا سه سال دیگر ظرفیت دارد و باید به فکر جایگزین باشیم.

نشست روز سه شنبه، آخرین جلسه شورای پنجم شهر تهران است

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه جلسه آینده شورای شهر روز سه شنبه با حضور شهردار تهران برگزار و جلسه پایانی خواهد بود، گفت: شورای شهر در جلسه آتی به مردم گزارش خواهد داد و در این جلسه دستور جلسه نخواهیم داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مراسم تحلیف نیز اظهار داشت : این مراسم از سوی وزارت کشور تصمیم‌گیری می‌شود و تمام شوراهای شهر نیز در این روز فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از روسای شورای قبلی نیز برای این جلسه دعوت به عمل آمده است یا خیر،  گفت: در گذشته از روسای شورای شهر قبلی دعوت به عمل می‌آمد اما هنوز دعوت نامه‌ای برای من نیامده است.

هاشمی با بیان اینکه شورای پنجم ۳۱۵ جلسه علنی داشت، اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ طرح و بیش از ۱۸۰ لایحه به صحن علنی شورای شهر آمد که ۵۰ طرح و لایحه از این تعداد هنوز در کمیسیون ها مانده و مابقی بررسی شده است.

وی همچنین گفت: اعضای شورای شهر در این دوره یک هزار تذکر ارائه داده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اینکه حل چه مساله ای را به منتخبان ششمین دوره شورای شهر توصیه می‌کنید، اظهار داشت: آنچه برای من مهم بود و برای شهر تهران و مردم اهمیت دارد، موضوع رفع آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران است که باید جدی تر بگیری شود.

به گفته وی، تجهیز مترو و اتوبوس از جمله ضروریات برای تهران است و باید به ۹ هزار اتوبوس برقی و ۱۲ خط مترو با ۲۵۰ ایستگاه برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران را از جمله موارد مهم در تهران دانست و گفت : ۸۳ درصد مردم به این موضوع توجه ویژه دارند و نگران این حوزه هستند.

وی ادامه داد: در فعالیت‌های فرهنگی کارهای موازی و زیادی انجام دهیم و پول های زیادی را هزینه می کنیم اما باید در دوره بعدی به نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساسیت ویژه‌ای را داشته باشیم.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن