اصفهان

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آران و بیدگل به کمتر از ۳۰ درصد رسید

[ad_1]

اعظم باقری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اوج‌گیری وضعیت کرونا در آران و بیدگل افزود: وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمامی مناطق شهرستان روند کاهشی داشته است و در صورت ادامه این روند، هفته‌های بسیار سخت و جانسوز برای شهروندان و کادر درمان در پیش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در برهه کنونی ویروس کرونا جهش جدیدی داشته است، ادامه داد: در سوش جدید شاهد سرکشی ویروس و افزایش موارد بدحالی بیمار و به دنبال آن افزایش مرگ و میر هستیم که حتی میزان سرایت آن در اطفال هم افزایش یافته است.

این مسوول بهداشتی و درمانی با بیان اینکه تجمع‌ها و دورهمی‌ها همچنان بیشترین دلیل ابتلا به کرونا در آران و بیدگل است، افزود: اکنون شاهدیم که مجالس عروسی، محافل سوگواری، تجمع در آرامستان ها و برپایی سایر آیین‌ها در مناطق مختلف شهرستان همچنان ادامه دارد و نوعی بی‌تفاوتی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها در مردم دیده می شود.

وی یادآور شد: بیمارستان سیدالشهدا (ع) که به بیماران مبتلا به کرونا در آران و بیدگل اختصاص یافته با ظرفیت ۶۰ تخت به طور کامل پر شده و مراجعه و پذیرش بیماران کووید ۱۹ به روزانه حدود ۱۸۰ نفر رسیده است.

باقری افزود: نزدیک به ۱۲۰ بیمار مراجعه‌کننده مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری موقت یکساعته می‌شوند و پس از دریافت خدمات و درمان تا ۲۴ ساعت بعدی برای تکمیل درمان به منزل منتقل می‌شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل ادامه داد: حدود ۶۰ بیمار بدحال مبتلا به کرونا هم در بیمارستان سیدالشهدا (ع) برای ادامه درمان تا بهبودی نسبی بستری می‌شوند که درصددیم اورژانس امام خمینی این شهرستان هم برای بستری بیماران کرونایی آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: حذف تجمع‌های مخاطره‌آمیز، رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم و اصناف و استفاده مداوم از ماسک می‌تواند کادر بهداشت و درمان را در کنترل ویروس کرونا کمک کند شاهد عبور از موج خطرناک و جهش‌یافته کرونا باشیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل ۲ هفته پیش (۲۸ تیر) در نشست کارگروه بهداشت و سلامت این شهرستان گفته بود: نزدیک به ۶۶ درصد مردم این شهرستان شیوه‌نامه‌های بهداشتی درباره شیوع ویروس کرونا را رعایت می کنند.

شهرستان آران‌ و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از سه باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن