کردستان

استاندار کردستان: جهاد دانشگاهی سرمایه‌ای ملی در خدمت تولید علم است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز شنبه در پیامی ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با فرهنگ جهادی در تولید دانش بنیان بر اساس توان ملی و آموزش های تخصصی برای توسعه اشتغال جوانان نقش مثبت و ارزنده ای داشته است، این نهاد انقلابی با روحیه مدیریت جهادی و بهره گیری از استعدادهای جوان در بدنه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، در بحث تولید علم در کشور به یک نشان معتبر تبدیل شده است.

در ادامه پیام وی آمده است: نگرش “خودکفایی و بهره‌مندی از دانش داخلی” می‌تواند منشا رشد و توسعه همه‌جانبه باشد و با عینیت بخشیدن به توانمندی‌های ملی، کشور ایران را در مسیر پیشرفت قرار دهد؛ در این بین جهاد دانشگاهی در استان کردستان توانسته علوم و فن آوری روز دنیا را به خوبی در مراکز علمی خود پایه گذاری و با نگاه “ارزشی و جهادی” مراتب علمی را به خوبی محقق کند.

از اقدامات ارزشمند این نهاد انجام تحقیقات کاربردی متناسب با نیاز جامعه و تبدیل علم به ثروت بر اساس مزیت های منطقه ای است.

اینجانب سالروز “تاسیس جهاد دانشگاهی” را به “دانشجویان، اساتید و کارکنان این نهاد انقلابی” تبریک عرض نموده و امیدوارم مانند گذشته همچنان در راستای ارزش های انقلاب و خودکفایی دانش داخلی، گام های موثری بردارند.

نام جهاددانشگاهی اولین‌بار در تابستان سال ۱۳۵۹ و در پی تعطیلی دانشگاه‌ها بر اثر وقوع حرکت انقلاب فرهنگی و با الهام از نام جهاد سازندگی (که هدف اصلی خود را سازندگی مناطق محروم قرار داده بود) با هدف بـازسـازی و بهبـود فضـای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح شد. ستاد انقلاب فرهنگی در تاریخ ۱۶/۵/۵۹ بر مبنای مصوبه خود، شورای عالی جهاددانشگاهی را تأسیس کرد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن