تهران

مراقب تماس های واتس‌اَپی کلاهبرداران باشید

[ad_1]

سرهنگ «بهزادعبدیان» روز شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شگردهای جدید برقراری تماس استفاده از شماره مجازی (virtual number) در تماس های واتساپی مانند شماره ۷۹۰۵۸۱۵۶۸۰۷+، استفاده از شماره های ثابت در تماس های واتساپی، به بیان دیگر، فعال سازی واتساپ با استفاده از واتساپ بیزینس (whats app business) و با شماره تلفن ثابت شهروندان، استفاده از آرم صدا و سیما در پروفایل واتساپ است.

وی افزود: بررسی پرونده های کلاهبرداری تلفنی کارت به کارت شیوه و شگردهای جدید برقراری تماس با شکات و مالباختگان، نشان از به روز بودن متهمین در استفاده از فناوری اطلاعات است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس گفت: در شماره های مجازی موضوع ردیابی و مسدودسازی شماره سریال گوشی، معنا و مفهوم ندارد و جهت شناسایی هویت شماره های مجازی نیاز به اقدامات فنی در حوزه فضای مجازی از قبیل استعلام از شرکت های isp است.

عبدیان گفت: به شهروندان توصیه می شود به تماس های ناشناس و مشکوک پاسخ ندهند و اگر در این راستا مشکلی برای آنها ایجاد شد در اولین فرصت مراتب را به شماره ۱۱۰ نیروی انتظامی گزارش بدهندتا توسط کارشناسان نیروی انتظامی بررسی و رسیدگی شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن