تهران

خانواده های شهدای مدافع حرم پاکدشت تجلیل شدند

[ad_1]

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پاکدشت روز سه‌شنبه در این مراسم گرامیداشت گفت: شهرستان پاکدشت ۷۸ شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده که از این تعداد، ۹ شهید از تیپ زینبیون و ۶۹ شهید از برادران افغانستانی مقیم شهرستان و تیپ فاطمیون هستند.

مهدی کعبی افزود: امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا و ایثار خانواده معظم آنان است و همه موظفند که قدردان این ایثار و از خودگذشتگی باشند و مسئولین در جامعه اسلامی باید به وظایف خود در قبال ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا و خانواده آنها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدای مدافع حرم است، افزود: باید در همه احوال قدر شناس خانواده شهدا باشیم چرا که خانواده شهدا ارزش والا و عظیمی دارند و با تقدیم عزیزانشان برای حفظ انقلاب و نظام، اندوخته با ارزشی را نزد پروردگار سرمایه گذاری کردند و کمترین کار و وظیفه ما در قبال بزرگواری آنان حرمت نگهداشتن این عزیزان است.

کعبی بر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید و افزود: شهیدان از جایگاه والایی برخوردار هستند که با خون سرخ خود راه عزت و آزادگی را ماندگار کردند و امروز وظیفه ماست برای حفظ و ادامه راه شهدا همچون گذشته پاسدار فرهنگ والای ایثار و شهادت باشیم.

کعبی تصریح کرد: شهرستان پاکدشت در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۴۰ شهید تقدیم اسلام کرده است.

در این مراسم ضمن تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهدا از خانواده شهدای مدافع حرم و فرزندان این شهدای والا مقام با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.
محسن حُجَجی ۲۱ تیر ۱۳۷۰ در نجف‌آباد اصفهان دیده به جهان گشود و از مدافعان حرم اعضامی به سوریه بود که ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ در عملیاتی در گذرگاه مرزی الولید –منطقهٔ مرزیِ بین سوریه و عراق– توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از ۲ روز با جدا کردن سر مطهرش تکفیری ها وی را به شهادت رساندند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن