اصفهان

مردم شهرستان جدید هرند اصفهان خواستار آغاز فعالیت فرمانداری هستند

[ad_1]

محمدعلی جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تصویب هیات دولت سه بخش شرق اصفهان  شامل کوهپایه هرند ورزنه و جرقویه به شهرستان تبدیل شدند و نامه آن به استانداری ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: این مصوبه انتظار ۲۵ ساله مردم شرق اصفهان بود که  سبب رفع محرومیت و کاهش حجم مراجعه به کلانشهر اصفهان می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر هرند با بیان اینکه انتظار ۲۵ ساله زیاد بود، خاطرنشان کرد: مردم دیگر طاقت تحمل مدت زمان بیشتری برای استقرار و شکل گیری تشکیلات فرمانداری را ندارند و انتظار می رود استانداری اصفهان نسبت به این موضوع زودتر اقدام کند.

وی با اشاره به حجم بالای مراجعات مردم شرق اصفهان به بخشداری و فرمانداری اصفهان یادآورشد:  استقرار فرمانداری در شرق اصفهان بار زیادی از مشکلات را کاسته و حجم مراجعات را به مرکز استان کاهش می دهد.

جعفری از دولت جدید خواست تا نسبت به استقرار کارشناسان و سایر ادارات دولتی تلاش کند و از حجم محرومیت این خطه بکاهد تا زندگی بهتری مردم ایجاد شود.

وی اضافه کرد: تا پیش از این ارتقا،  مردم شرق اصفهان برای کوچکترین موضوع باید به مرکز استان و فرمانداری و یا ادارات شهرستان اصفهان مراجعه می‌کردند و این موضوع شایسته مردم نبود و هزینه های مالی زیادی را نیز به آن ها تحمیل می‌کرد.

 بر اساس مصوبه هیات وزیران  امسال شهرهای جَرقویه، وَرزَنه، هَرَند و کوهپایه در شرق استان اصفهان به شهرستان ارتقا یافتند.

هرند با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت در ٢٨ کیلومتری شهرستان ورزنه و در ۸۵ کیلومتری شرق شهر اصفهان واقع شده است.

این شهرستان داری ۲ بخش هرند و اژیه است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن