فارس

ظرفیت بیمارستان ابرکوه با افزایش مبتلایان به کرونا تکمیل شد

[ad_1]

دکتر علی اکبر عسکرنژاد عصر پنجشنبه در نشستی با فعالان عرصه رسانه به مناسبت ۱۷ مرداد(روز خبرنگار) و  قدردانی از همراهی آنها در اطلاع رسانی ،انعکاس فعالیت ها ، خدمات و مشکلات بیمارستان افزود: شرایط شهرستان ابرکوه خیلی وخیم‌تر از آبان ماه سال ۹۹ که جزو ۴۳ شهر فوق بحرانی کشور بود، قرار دارد.

وی بدون اشاره به آمار از افزایش چهار برابر مبتلایان بخش عفونی بیمارستان به کووید ۱۹ خبر داد و تاکید کرد: به دلیل نبود تخت خالی در حال حاضر نیمی از افراد مبتلا به کرونا سرپایی درمان و ترخیص می شوند.

عسکرنژاد با اشاره به خستگی کارکنان درمان تصریح کرد: شرایط از لحاظ وضعیت بهداشتی قرمز و بسیار هم وخیم است و از مردم خواست تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت و از حضور در آیین های جمعی جدا پرهیز کنند.

رییس بیمارستان خاتم الانبیا ابرکوه از مسوولان هیات های عزاداری و تشکل های دینی شهرستان خواست برای حفظ سلامتی خانواده های خود، اقوام و بستگان زمان آیین  عزاداری را به حداقل برسانند.

افزایش مراجعه بیماران فارس به بیمارستان ابرکوه 

عسکرنژاد با اشاره به ارایه خدمات مناسب درمانی به بیماران در این مرکز درمانی گفت: با افزایش مراجعه بیماران شهرهای همجوار فارس به ابرکوه، علاوه بر نبود تحت خالی ، مصرف دارو سه تا چهار برابر شد.

وی از شهروندان ابرکوه خواست، همچنان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مبتلا نشدن به بیماری کووید ۱۹ بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در ادامه از صدور مجوز خرید دستگاه ام. آر. آی. از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با پیگیری نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس یازدهم و کمک های رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد و از افراد خیر خواست برای خرید دستگاه و ساخت فضای مورد نیاز برای نصب آن حدود ۶۰ میلیارد ریال کمک کنند.

عسکر نژاد از خیران و مردم خواست آنها می توانند در ایام سوگواری ماه محرم هزینه مراسم نذری و پذیرایی خود را برای خرید دستگاه ام. آر.آی اختصاص دهند .

وی با تشریح نقش تاثیرگذار افراد خیر به مشارکت در بخش های مختلف درمانی، توسعه و تجهیز بیمارستان یاد آورشد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰ نفر از خیران حدود ۲۰ میلیارد ریال به بیمارستان اهدا کردند.

در این نشست که مدیر داخلی و جمعی از مسوولان بخش های مختلف بیمارستان ابرکوه حضور داشتند ، عسکرنژاد از خبرنگاران تجلیل کرد. 

افزون بر۴۰۰ پزشک ، کادر بهداشتی و درمانی در واحدهای ستادی ۲۶ مرکز شامل پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان ابرکوه فعالیت دارند.

شهید صارمی متولد ۱۳۴۷ شهر بروجرد، خبرنگار و مسوول وقت دفتر ایرنا در شهر مزارشریف مرکز ولایت (استان) بلخ در شمال افغانستان بود که  ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در جریان شهادت هشت دیپلمات‌ ایرانی در مزار شریف شهید شد و این  روز در تقویم کشورمان به نام روز خبرنگار به ثبت رسید.

از ابتدای همه‌گیری کرونا در یزد ۷۶ هزار و ۵۹۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند و ۲ هزار و ۲۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود و تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن