کردستان

چند خبر کوتاه از کردستان

[ad_1]

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری مریوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ یک کودک هشت ساله بر اثر سقوط به چاه آب ۳۰ متری جان خود را از دست داد.

بهزاد شهبازی گفت: یک کودک هشت ساله در یک باغ کشاورزی حدفاصل روستای “وله‌ژیر” و “که‌لکه‌جان” به داخل چاه آب ۳۰ متری سقوط کرد و بعد از تماس خانواده این کودک به آتش نشانی مریوان، نیروهای آتش نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و اقدام به بیرون آوردن این کودک کردند.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری مریوان یادآور شد: این کودک قبل از اینکه بیرون آورده شود جان خود را از دست داده بود و نیروهای آتش نشانی جسد او را از داخل چاه آب بیرون آوردند.

 وی اضافه کرد: ارتفاع زیاد چاه آب کشاورزی و خفگی باعث مرگ این کودک هشت ساله مریوانی شد و جسد وی به پزشکی قانونی مریوان منتقل شد.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

سرپرست شهرداری دیواندره انتخاب شد

فرماندار دیواندره گفت : تا تعیین تکلیف شورای اسلامی دوره ششم دیواندره طی حکمی از سوی استانداری محمد محمودی سرپرست شهرداری دیواندره شد .

جمال ارشدی اظهار داشت : مشارکت ۶۲ درصدی مردم شهرستان دیواندره در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا وظایف مسئولان را در قبال مردم سنگین تر کرده است .

وی به تعامل و همکاری شوراها در شهر و روستا اشاره کرد و افزود : یکی از وظایف مهم شورا انتخاب شهردار بوده که کسی را انتخاب کنید از نظر عمرانی اجتماعی و فرهنگی سرآمد باشد.

فرماندار دیواندره گفت : تا تعیین تکلیف وضعیت شورای شهر اسلامی  دوره ششم دیواندره محمد محمودی طی حکمی از سوی استانداری سرپرست شهرداری دیواندره شد .

وی افزود : جلال مرادی  به عنوان رییس ، عثمان علیپور نایب رییس، عارف محمد خانی منشی ، منصور حدادی خزانه دار به عنوان شورای اسلامی شهر زرینه انتخاب شدند و با ۵ رای موافق اعضای شورای اسلامی، بهنام معروفی   به سرپرست شهرداری زرینه انتخاب شد.

همچنین کمال عبدی به عنوان رییس، اقبال خدارحمی  نایب رییس، سید جمیل حسینی منشی و خانم هاوژین زارعی به عنوان خزانه دار شورای اسلامی شهر هزارکانیان انتخاب شدند و با ۵ رای اعضای شورای اسلامی هزارکانیان ایوب مرادی که شهردار هزارکانیان بود برای سمت شهردار دوباره معرفی شد.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

شهرداران سروآباد و هورامان معرفی شدند

اعضای دوره ششم شوراهای اسلامی شهرهای سروآباد و هورامان سرپرست شهرداری های این ۲ شهر را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بعد از مشخص شدن اعضای شوراهای اسلامی دوره ششم و آغاز به کار آنان انتخابات هیئت رییسه این شوراها برگزار شد، در انتخابات هیئت رییسه شورای اسلامی شهر سروآباد  اژین حسینی به عنوان رییس شورا در اولین سال فعالیت این شورا انتخاب شد، کریم کریمی به عنوان نائب رییس و یحیی براری نیز به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر سروآباد در شورای اسلامی شهرستان انتخاب شد.

در انتخابات هیئت رییسه شورای اسلامی شهر هورامان تخت نیز عابد حسینی به عنوان رییس شورا، هادی شریفی نائب رییس، کریم شمسی به عنوان منشی، محمد مرادی به عنوان خزانه دار و رحمان طاهری نیز به عنوان نماینده شورای شهر هورامان تخت در شورای اسلامی شهرستان سروآباد تعیین شدند.

بعد از تعیین اعضای هیئت رییسه شورای اسلامی شهر سروآباد، اعضای این شورا در جلسه ای رسمی که در دفتر شورای اسلامی این شهر برگزار شد طیب باباخاص را به عنوان سرپرست شهرداری سروآباد انتخاب کردند، پیش از برگزاری این انتخابات سالار محمدی شهردار سروآباد بعد از ۲ سال خدمت در شهرداری این شهر از مردم سروآباد خداحافظی کرده بود.

در جلسه شورای اسلامی شهر هورامان تخت اعضای این شورا بدیع آتش افروز از نیروهای شهرداری این شهر را به عنوان سرپرست شهرداری شهر هورامان تخت انتخاب کردند، پیشتر آرمان شهبازی شهردار هورامان تخت نیز بعد از ۲ سال خدمت از مردم این شهر خداحافظی کرده بود.

اکنون با روی کارآمدن اعضای شورای اسلامی دوره ششم شوراهای اسلامی شهر سروآباد و هورامان که همه اعضای آنها اولین دوره حضور آنان در شورای اسلامی شهر است انتظار می رود که با مدیریت شهری کارآمد و انتخاب فردی اصلح به عنوان شهردار در رونق و شکوفایی شهرهای سرواباد و هورامان باتوجه به ثبت جهانی منطقه هورامان در شهرستان سروآباد گام های مثبت و مهمی برداشته شود.

شهرستان سروآباد دارای ۲ بخش مرکزی و هورامان و ۲ شهرداری است، شهرداری سروآباد با پنج هزار نفر جمعیت و شهرداری هورامان با سه هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارای پنج عضو اصلی شورا و ۲ نفر علی البدل هستند.

این شهرستان در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و یکی از شهرستان های مرزی و مهم استان کردستان به شمار می رود.

فرمانده جدید انتظامی بیجار معرفی شد

آیین تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی بیجار با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان برگزار و سرهنگ شهریار قربانی به عنوان فرمانده جدید انتظامی این شهرستان معرفی شد.

فرمانده جدید انتظامی شهرستان بیجار در این آیین با اشاره به ماموریت های پلیس گفت: در راستای تحقق شعار سال، تولید و پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، پلیس با ایجاد بستر امنیت اقتصادی برای واحد تولیدی و مبارزه جدی با کالای قاچاق، در این خصوص فعالیت های خود را گسترده تر و افزایش خواهد داد.

سرهنگ شهریار قربانی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ارتباطی شهرستان بیجار با پنج مرکز استان پرجمعیت، مبارزه با کالای قاچاق و ایجاد امنیت در فضای مجازی در دستور کار پلیس قرار دارد و همچنین ایجاد بستری مناسب و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی از دیگر حوزه های انتظامی است.

در این آیین از زحمات سرهنگ علیرضا صفری فرمانده اسبق انتظامی شهرستان بیجار تقدیر و سرهنگ شهریار قربانی به فرماندهی جدید انتظامی شهرستان بیجار معرفی شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

یک دستگاه خودرو در بانه طعمه حریق شد

رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بانه گفت: یک دستگاه خودروی سواری پژو روا به دلیل اتصال باطری در بلوار سقز طعمه حریق شد.

سالار بسطامی اظهار داشت: در پی اعلام به سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی یک خودروی سواری در بلوار سقز مقابل دادگستری شهرستان بانه آتش نشانان با تجهیزات کامل به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این خودرو به دلیل اتصال باطری و سرایت آتش به قسمت های دیگر طعمه حریق شد.

بسطامی گفت: با تلاش آتش نشانان آتش سوزی مهار شد و هیچگونه خسارت جانی نداشت اما به این خودرو خسارت زیادی وارد شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن