فارس

فارس رتبه نخست اشتغال دانش آموختگان کشور را کسب کرد

[ad_1]

 سهراب مختاری روز جمعه با بیان اینکه طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی از سال ۹۶ در کشور آغاز شده  است افزود:  تاکنون ۳۷ هزار و ۴۶۳ نفر از متقاضیان استفاده از مزایای این طرح در استان فارس ثبت نام کرده‌اند که از میان آنها تاکنون ۱۴ هزار و ۳۲ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.
وی ادامه داد: متقاضیان فارغ التحصیل دانشگاهی در تمامی رشته‌های تحصیلی باید دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بوده، حداکثر سن آنها ۳۵ سال باشد، مشغول خدمت نظام وظیفه نباشند و علاوه بر این در ۲ سال گذشته بیش از سه ماه سابقه بیمه هم نداشته باشند.
او اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۶ هزار و ۴۵۷ قرارداد برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان منعقد شده که فارس از این نظر رتبه اول کشور را دارا است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: طی سال گذشته سهمیه استان برای اجرای این طرح ۷۴۰ اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده که افزون بر ۲ برابر این تعداد و هزار و ۶۵۸ قرارداد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی منعقد شده است.
مختاری گفت: امسال سهمیه استان فارس در این طرح اشتغالزایی برای ۸۶۰ فارغ التحصیل دانشگاهی است که تاکنون ۲۹۰ قرارداد در این زمینه منعقد شده است.
وی افزود: از جمله شروط واحدهای متقاضی این طرح داشتن کد تامین اجتماعی است و به ازای هر ۲ نفر بیمه شده کارگاه مجاز به انتخاب یک کارورز در ۲ مرحله است.
مختاری گفت: تاکنون سه هزار و ۴۷۵ بنگاه اقتصادی استان فارس برای بهرمندی از این طرح ثبت نام کرده‌اند که ۲ هزار و ۲۷۷ مورد آن به تایید فنی رسیده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن