اصفهان

۸۳ درصد واجدان شرایط در اردستان واکسن کرونا دریافت کردند

[ad_1]

 حسن ذبیحی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از مجموع جمعیت اردستان به جز افراد زیر ۱۸ سال که نمی‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند، ۱۳ هزار و ۱۷ نفر در نوبت نخست واکسینه شده‌اند و چهار هزار و ۲۷۶ نفر دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر این پایه تاکنون ۳۹ و ۲ دهم درصد جمعیت قابل واکسینه شدن در اردستان واکسینه شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه کووید ۱۹ بیماری‌زاتر نشده بلکه رفتار مردم تغییر کرده است، اضافه کرد: شیوع بیشتر کرونا در روزهای اخیر را نباید به گردن این ویروس انداخت بلکه رفتارهای مردم سبب ایجاد شرایط امروز شده است.

ذبیحی اظهار داشت: برخی‌ها افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا را به بیماری‌زایی بیشتر این ویروس نسبت می‌دهند که از نظر علمی صحت ندارد، بلکه رفتارهای نامناسب مردم عامل افزایش موارد ابتلا شده است.

وی ادامه داد: مشارکت و استقبال عمومی شهروندان برای واکسینه شدن چشمگیر بوده و با توجه به شرایط موجود در تهیه واکسن، با همکاری مراقبان سلامت در مراکز واکسیناسیون و تلاش رسانه‌ها، اردستان رتبه نخست واکسیناسیون استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌ است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان‌ خاطر نشان کرد: اکنون گروه سنی ۵۰ سال به بالا در مناطق شهری و گروه سنی ۴۰ سال به بالا در روستاها واکسن دریافت می کنند.

وی افزود: واکسن کرونا برای همه گروه‌های شغلی اعلام شده طبق دستورالعمل وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله معلمان، روحانیون، اساتید، بانک‌ها و دامپزشکان آماده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای واکسیناسیون کرونا، تاکنون هیچ‌گونه عوارض جدی از جمله فوت و نقص عضو در اردستان گزارش نشده است، تصریح کرد: به تمامی شهروندان اردستان اطمینان می‌دهیم بابت عوارض واکسن کرونا هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پذیرش جدید بستری در بیمارستان شهید بهشتی ۶ نفر و شمار مجموع افراد بستری در این بیمارستان ۱۹ نفر است.

به گفته ذبیحی، این شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قراردارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن