کردستان

کردستان میزبان ششمین همایش اسوه‌های صبوری است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، منصوره کرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: انجمن دفاع از قربانیان ترور در سال ۱۳۸۶ توسط خانواده های شهدا و جانبازان ترور تاسیس شد و توانست سال ۱۳۹۱ مقام مشورتی سازمان ملل را بگیرد.

وی که‌ همسر شهید علیمحمدی از شهدای ترور است، افزود: این انجمن هر سال به‌همراه تعدادی از خانواده‌های شهدای ترور در اجلاس حقوق بشر شرکت کرده و خانواده‌های شهدای ترور درباره وضعیت و شرایط خود و رنجی که کشیده اند، سخنرانی می‌کنند.

کرمی یادآور شد: خود این خانواده های شهدا و حضور آنان در اجلاس حقوق بشر نوعی سند و مدرک است که ما به جهانیان ثابت کنیم که ایران نه تنها یک کشور تروریست نیست بلکه همواره قربانی تروریست بوده است.

وی اضافه کرد: این انجمن سالانه چندین نشست تخصصی علمی در موضوعات مختلف دارد که گزارش و نتیجه حاصل از آن در قالب بیانیه به سازمان ملل ارسال می شود، ضمن اینکه انجمن ما تنها انجمن در دنیا است که مقام مشورتی در حوزه تروریست سازمان ملل را دارد.

این عضو انجمن قربانیان ترور اظهار داشت: روز ۲۱ اوت از سوی سازمان ملل به عنوان گرامیداشت و احترام به قربانیان تروریست نامگذاری شده است لذا هرساله در این روز اجلاس و همایش اسوه های صبوری(گرامیداشت شهدای ترور)در یکی از استانها برگزار می شود.
 
وی افزود: امسال استان کردستان و شهر سنندج بدلیل اینکه شهدای ترور زیادی دارد میزبان ششمین دوره این همایش است و تلاش ما این است با برگزاری این همایش ها مظلومیت خانواده‌های شهدا را به گوش جهانیان برسانیم.

ششمین همایش اسوه های صبوری گرامیداشت شهدای ترور سوم شهریور در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن