تهران

۴۵۰۰ نفر روزانه در اسلامشهر واکسینه می‌شوند

[ad_1]

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری اسلامشهر دکتر فاطمه تاجیک در جلسه شورای اداری اسلامشهر افزود: طبق آمار به دست آمده تا امروز ۹۵ هزار نفر از افراد جامعه هدف واجد شرایط در این شهرستان واکسینه شده اند و با توجه به اینکه جمعیت هدف درا سلامشهر برای تزریق واکسن ۴۱۰ هزار نفر است، تاکنون حدودا به یک چهارم افراد واکسن تزریق شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ظرفیت پذیرش و بستری تخت، بخش خصوصی و دولتی بیمارستان‌های  اسلامشهر تکمیل شده است،اذعان داشت: موارد فوت و ابتلا به ویروس کرونا صعودی بوده و لازم است مردم سویه جدید دلتا را جدی بگیرند و با استفاده از ماسک، حضور نیافتن در مراکز شلوغ و تجمع ها و برگزار نکردن  مراسم، موجب کاهش شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان شوند.

دکتر تاجیک خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس اسلامشهر، ورزشگاه‌های امام خمینی(ره) و زینب کبری(س) ، مصلی اسلامشهر و مصلی چهاردانگه از مراکز واکسیناسیون شهرستان اسلامشهر است و از ائمه جمعه برای در اختیار قرار دادن مصلی در امر واکسیناسیون شهروندان تشکر می کنم.

واکسیناسیون ۲۶۰۰ نفر از فرهنگیان اسلامشهر

🔸مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر نیز در این جلسه از واکسیناسیون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از فرهنگیان، معلمان و مربیان آموزش و پرورش در سطح شهرستان اسلامشهر خبر داد.

حسینعلی بنار در نشست شورای اداری این شهرستان با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه آموزش و پرورش شهرستان در ایام کرونا، اظهار داشت: با کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان دوره نخست تزریق واکسن به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از فرهنگیان شهرستان اسلامشهر انجام و دوز دوم هم هفتهآ ینده تزریق می شود تا مدیران، معلمان و مربیان آموزشی برای سال تحصیلی آتی آماده شوند.

وی گفت: در حوزه بهداشت، مدارس سطح شهرستان به تب سنج و مه پاش مجهز و چندین هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، تهیه و در بین مدارس توزیع شد، همچنین ویزیت رایگان دانش آموزان و فرهنگیان انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با اشاره به اجرای طرح «کوچ» در بین دانش آموزان، تاکید کرد: طرح «کوچ» (غربالگری چاقی دانش آموزان) از سال گذشته آغاز و با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان به صورت موردی در مدارس حاضر و غربالگری توده بدنی شدند و اختتامیه این طرح بعنوان یکی از طرح‌های موفق که چاقی مفرط دانش‌آموزان را کنترل کرد، اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

وی به ایجاد پایگاه انتخاب رشته کنکور و هدایت تحصیلی دانش آموزان در حوزه آموزش در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان شهرستان اسلامشهر در سالجاری ۶۱ رتبه زیر هزار و چهار رتبه دو رقمی و یک رتبه تک رقمی را کسب کردند و بیش از ۱۰ هزار برنامه آموزشی در فضای مجازی برای دانش آموزان بارگذاری شد.

بنار افزود: حضور دانش آموزان در جشنواره خوارزمی و طرح جابر بن حیان و مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی و حائز رتبه های برتر استانی و کشوری، آموزش هشت هزارو ۵۰۰ دانش آموز پیش دبستانی در فضای مجازی، اجرای ۱۲۶ کارگاه آموزشی برای معلمان و برگزاری دوره های آموزشی در قالب توانمندسازی فرهنگیان درهفت هزار و ۱۴۷ موضوع از برنامه‌های آموزش و پرورش اسلامشهر در ایام کرونا بوده که همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: در راستای استفاده دانش آموزان از کلاس‌های فضای مجازی در ایام کرونا یکهزار و ۱۲۷ دستگاه تلفن همراه و تبلت به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان با همراهی خیران تهیه و در بین دانش‌آموزان نیازمند منطقه توزیع شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن