خوزستان

مراجعه روزانه حدود ۲ هزار نفر به مراکز بهداشتی شرق اهواز

[ad_1]

به گزارش ایرنا امراله مردانی روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای اهواز که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان بیان کرد: نیمی از تست‌های پی سی آر مراجعه کنندگان کرونایی به مراکز بهداشتی مثبت است که وضعیت خوبی نیست و از مردم تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: اکنون میزان رعایت پروتکل‌ها در اهواز حدود ۵۰ درصد است یعنی از هر ۱۰۰ نفر ۵۰ نفر ماسک نزده و ویروس را انتقال می‌دهند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به فعالیت مراکز نمونه‌گیری در اهواز گفت: متاسفانه میزان مراجعه افراد با علایم کرونا بالا است و هر کاری کنیم از شلوغی کاسته نمی‌شود. در پیک های قبلی نهایت مراجعه به مراکز یک هزار و ۴۰۰ نفر بود اما اکنون شرایط متفاوت است.

وی در خصوص روند واکسیناسیون افزود: با پیگیری صورت گرفته سن واکسیناسیون در خوزستان ۱۲ سال پایین تر از دیگر نقاط کشور است و این موضوع باعث شلوغی مراکز واکسیناسیون شده، اگرچه نبود واکسن در چند روز گذشته دلیل دیگری برای شلوغی این مراکز است.

مردانی گفت: برخی افراد که در گروه سنی پایین‌تر از ۳۸ سال بوده، اصرار به دریافت واکسن دارند در حالی که باید طبق دستورالعمل سند ملی اقدام کنیم. برخی افراد نیز که نوبت دریافت واکسن آنها فرا رسیده دیر مراجعه می‌کنند و در مواردی به یک مرکز برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند که به انتشار ویروس کمک می‌کند.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده است. روند واکسیناسیون از روز شنبه ۳۰ مرداد بعد از چهار روز تعطیلی مجدد از سر گرفته شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن