فارس

موج پنجم کرونا در جهرم همچنان قربانی می‌گیرد

[ad_1]

محمد رحمانیان جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حالی که روز به روز بر تعداد مبتلایان اضافه می شود و سن ابتلا کاهش یافته، متاسفانه تعداد بیماران بدحال نیز در حال افزایش است.

وی ابراز کرد: اغلب بیماران بد حال با تاخیر و در مراحل پایانی بیماری و درگیری ریوی بالای ۷۰ درصد به بیمارستان می رسند.

وی با بیان اینکه مسئله نگران‌کننده کاهش سن مبتلایان است، اظهار کرد: میانگین سنی بیماران بدحال بستری در بیمارستان پیمانیه جهرم از ۲۶ تا ۷۱ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم  گفت: این تصور که موج پنجم به قله رسیده باعث ایجاد عادی‌انگاری بیش از قبل در جامعه شد، در حالی که آمار مبتلایان و وضعیت بیماران بستری در بیمارستان نشان می‌دهد، هنوز  موج پنجم در شیب تند صعودی قرار دارد.

وی افزود: روزانه به‌طور میانگین ۶۰ نفر به‌خاطر کرونا بستری می‌شوند و با فوتی هایی روبه‌رو هستیم که برای تزریق واکسن در موعد خود اقدام نکرده‌اند.

رحمانیان بیان کرد: تمام افراد واجد شرایط، بدون تردید و در اولین فرصت برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: عموم مردم توجه داشته باشند با دریافت یک دز واکسن ایمنی لازم حاصل نمی‌شود. ایمنی لازم حدوداً یک‌ماه پس از دریافت دز دوم ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با وجود واکسیناسیون هم باید مانند قبل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود، زیرا واکسیناسیون جمعی هنوز در کشور صورت نگرفته است و خطر ابتلا به بیماری نیز وجود دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن