تهران

سه هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی در دماوند معدوم شد

[ad_1]

سید علی امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: در طرح ارتقاء پوشش بهداشتی و کنترل بیماری های واگیر و انگلی دام، بیش از ۴۶۷ هزار دُز واکسن به جمعیت دامی منطقه تزریق شد.

وی با بیان اینکه ۵۸ هزار و ۱۶۰مترمربع سم پاشی و ضد عفونی اماکن دامی و جایگاه های دام، در مدت یادشده صورت گرفته است، افزود: ۶۱۶مورد نمونه برداری برای پایش و کنترل وجود ویروس آنفلوانزای فوق حاد در سطح شهرستان انجام شد.

امامی همچنین در خصوص نظارت بهداشتی در مراکز کشتارگاهی و بسته بندی نیز عنوان کرد: مقدار وزنی که از چرخه نظارتی اداره دامپزشکی در پنج ماه نخست سال تولید شده ۴ هزار تن نظارت شامل مرغ کشتار شده در کشتارگاه های تحت نظارت و گوسفند و گوساله در کشتارگاه های دام بوده است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند همچنین بیان داشت: جهت حفظ سرمایه های ملی و امنیت غذایی، کنترل و پیشگیری از بیماری های طیور، تعداد ۴ و نیم میلیون دُز واکسن طیور از ابتدای سال جاری تاکنون توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: جهت کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام،  تعداد ۲ هزار راس گاو شیری مورد تست سل و تعداد یک هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری مورد آزمایش بروسلوز (تب مالت) قرار گرفته و همچنین تمام ۱۵۰ راس اسب منطقه دماوند آزمایش شده و فاقد بیماری مشترک مشمشه بوده اند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن