کردستان

جشنواره بین المللی تکنوازی “ئاویه ر” در سنندج برگزار می شود

[ad_1]

به گزارش ایرنا، شهرداری سنندج با همکاری انجمن موسیقی کردستان، دانشگاه کردستان، موسسه آموزش عالی توسعه دانش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همت جمعی از هنرمندان و اساتید موسیقی شهر سنندج جشنواره بین المللی تکنوازی “ئاویه ر”  را برگزار می کند.

سرکوت تجفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در این رابطه اظهار داشت: استان کردستان و شهر سنندج همواره خاستگاه هنرمندان بزرگی در عرصه موسیقی بوده و تعداد زیادی از هنرمندان این عرصه از هنرمندان شناخته شده در عرصه کشوری و جهانی هستند.

وی افزود: در همین راستا و با هدف انتقال تجارب و دانش موسیقایی ملل مختلف با همدیگر و معرفی هر چه بیشتر هنرمندان و نوازندگان موسیقی کُردی در سطح ملی و بین اللملی برگزاری جشنواره بین المللی تکنواز در دستور کار قرار گرفت.

رییس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی تکنوازی “ئاویه ر” گفت: هر دوره از جشنواره به یک ساز تخصصی اختصاص داشته و نخستین دوره برگزاری این جشنواره تحت عنوان ساز نرمه نای (  دودوک، بالابان و … ) برگزار می شود.

وی از دیگر اهداف این فستیوال به تقویت روابط فرهنگی و گفتگوی فرهنگی بین ملت ها و فرهنگ ها و شناساندن هرچه بیشتر موسیقی اصیل کوردی به جهانیان اشاره کرد.

نجفی تاکید کرد: در این جشنواره همه نوازندگان سراسر جهان می توانند شرکت کنند و به اجرای ساز تخصصی خود بپردازند و طی فراخوانی از همه نوازندگان ایران و جهان و شهرهای خلاق شبکه دعوت شده تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج یادآور شد: علاقمندان به شرکت در اولین فصل جشنواره “ئاویه‌ر” با محوریت ساز نرمه نای تا ۳۱ شهریور  سال جاری فرصت دارند تا نمونه آثار خود را از طریق آدرس ایمیل [email protected]، به دبیرخانه شهرخلاق سنندج ارسال کنند.

وی اعلام کرد: آثار ارسال شده تا ۳۰ مهر سال جاری مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت و آیین اختتامیه نیز هشتم آبان  مصادف با ۳۰ اکتبر، سالگرد الحاق سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو برگزار می شود.

نجفی اعلام کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شهر خلاق سنندج https://citiesofmusic.net/  ؛ http://sanandajcreativecity.ir/en/enter/ و https://en.unesco.org/creative-cities/ مراجعه کنند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن