خوزستان

امضای تفاهم‌نامه ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان خوزستانی

[ad_1]

به گزارش ایرنا مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان روز شنبه در آیین امضای این تفاهم‌نامه در محل سپاه ولیعصر(عج) خوزستان اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف دستیابی جوانان به ویژه مددجویان به اشتغال پایدار و کارآفرینی امضا شده و امید است بتوانیم با مجموعه کمیته امداد این هدف را در سریعترین زمان محقق کنیم.

سرهنگ یونس زبیدی آموزش را محور اصلی توسعه و کسب و کار دانست و افزود: طبق این تفاهم‌نامه تسهیلاتی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار کارآفرینان بسیجی و مددجویان قرار می گیرد تا علاوه بر آموزش ، کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

وی هدف از ارائه تسهیلات اشتغالزا را حمایت از جوانان و ایجاد مشاغل برشمرد و گفت: ایجاد فرآیند دستیابی به اشتغال محرومان و نیازمندان، تجاری سازی، آغاز کسب و کارهای دانش بنیان ، ایجاد نمایشگاه های تخصصی با طرح‌های دانش بنیان از مهمترین دستاوردهای این تفاهم نامه می باشند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با تاکید بر ایجاد بانک مشاغل نوآورانه تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه شناسایی و احصا ایده‌ها و مشاغل نوآورانه در سطح خوزستان و کمک به تحصیل مددجویان و کارآفرینان و شناسایی طرح‌های اشتغالزا در اولویت هستند.

وی شناسایی بازار فروش محصولات را یکی از اقدامات مهم برای کمک به جامعه هدف برشمرد و گفت: در این طرح ۲ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات به ۲ هزار نفر برای ایجاد کسب و کار اعطا می شود اما یکی از مهمترین مسائل برای بازدهی کسب و کار، برگزاری نمایشگاه های فروش است.

سرهنگ زبیدی از برگزاری یک هزار و ۵۰۰ دوره آموزشی تا توسعه همکاری با ۴۵۰ کارآفرین جهادگر خبر داد و گفت: تشکیل و راه اندازی کانون خیرین، کاریابی برای ۵۰۰ مددجوی مستعد، تشکیل و راه اندازی ۲۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی، حمایت از اجرای ۱۰ طرح نوآورانه و دانش بنیان، شناسایی، هدایت، نظارت و ارزیابی یک هزار طرح راهبری اشتغال، برگزاری ۲ نمایشگاه برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تامین و بهسازی فضای کسب و کار برای ۱۰۰ شغل از جمله اقداماتی است که در این تفاهم نامه صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: شناسایی جهادگران کارآفرین و خدمت به اشتغال محرومان یکی از موارد مهم این تفاهم نامه است.

۱۳۰ هزار خانواده در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن