خوزستان

معاون استاندار خوزستان: اقدامات انقلابی دولت به توسعه کشور کمک می‌کند

[ad_1]

رضا نجاتی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی بانوان روستایی دزفول گفت: دولت انقلابی در کنار مردم بوده و به خوبی در حال مدیریت شرایط کشور است.

وی افزود: اقدامات و برنامه ریزی های دولت نویدبخش توسعه کشور در بخش های مختلف و بهبود شرایط زندگی است از سویی با توجه به وجود فرزندان دزفول و خوزستان در بدنه دولت امیدواریم این ظرفیت منجر به توجه و توسعه بیش از پیش دزفول و استان شود.

نجاتی اظهارداشت: شهرستان دزفول در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، گردشگری و نیروی انسانی ظرفیت های فراوانی دارد.

وی با اشاره به پیگیری های مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان درحوزه اشتغالزایی خانگی بانوان افزود: معاون بانوان ریاست جمهوری نیز برای ارائه تسهیلات بدون سود در حوزه مشاغل خانگی به خوزستان اعلام آمادگی کرده و اعتبار خوبی ابلاغ شده است که امیدواریم بخش قابل توجهی از این اعتبار سهم دزفول شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان از عوامل برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی بانوان عشایر دزفول قدردانی کرد و گفت: تنوع محصولات در غرفه‌ها و وجود اقوام مختلف در کنار یکدیگر نشان می دهد که با اتحاد می توان به رشد و توسعه دست یافت.

وی افزود: باید چنین نمایشگاه هایی در سایر شهرستان های استان نیز برپا شود تا علاوه بر شکوفایی ظرفیت ها و رونق اقتصادی، شادی و نشاط به جامعه تزریق شود.
نجاتی بیان کرد: دزفول در عرصه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما با توجه به ظرفیت های موجود باید حوزه‌های گردشگری کشاورزی، صنایع دستی و تولیدات غذایی دزفول نیز به خوبی معرفی و تقویت شوند تا این امر موجب افزایش ورود گردشگر و توسعه اقتصادی این شهرستان شود.

حمایت مسوولان خوزستان از تولیدات روستایی دزفول ضروری است
فرماندار ویژه دزفول نیز گفت: دزفول در حوزه های مختلف دارای ظرفیت های متعدد است و تلاش داریم تولیدات شهرستان را برندسازی کنیم اما هنوز یک فرصت حمایتی برای تحقق این مهم ایجاد نشده است.

علی فرهمندپور با بیان اینکه برنج عنبربوی دزفول با برنج استان های شمالی رقابت می کند، افزود: در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول نیز چند نوع محصول خاص از جمله یک نوع گردو کشت می‌شود که تا پیش از این صرفا در مناطق سردسیر کشت می‌شده است.
وی با تاکید بر لزوم به نمایش گذاشته شدن ظرفیت‌ها و تولیدات دزفول، خواستار مساعدت و حمایت های مالی و معنوی مسئولان استانی شد. 
فرهمندپور افزود: معاون استاندار پیشنهاد داده که چنین نمایشگاهی توسط بانوان روستایی و عشایر دزفول در اهواز برپا شود که جای قدردانی دارد.
فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: ۲ بازارچه دائمی مشاغل خانگی به همت شهرداری در جنوب و شمال دزفول احداث شده که بزودی به بهره برداری می‌رسند ضمن اینکه تعدادی از غرفه های این بازارچه ها در اختیار کمیسیون امور بانوان فرمانداری قرار گرفته است. 

وی از همکاری امام جمعه دزفول برای در اختیار قرار دادن محل مصلی امام علی (ع) برای برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد و افزود: تمهیدات لازم برای برپایی این نمایشگاه در کمتر از ۲۴ ساعت انجام شد که این امر نشان دهنده یک کار جهادی و همراهی و همدلی مسئولان و اقشار و اقوام مختلف شهرستان است.

سرمایه گذاری در حوزه عشایر سرشار از سود است

امام جمعه دزفول نیز برپایی این نمایشگاه را تجلی وحدت و همدلی اقوام مختلف دزفول عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش می کند تا با قومیت گرایی و تفرقه و ایجاد ناامیدی، توانایی مردم را به حاشیه ببرد اما این نمایشگاه بار دیگر پیام ما می توانیم را به آنها یادآور شد و ثابت کرد که وقتی در کنار هم باشیم دشمن شکست می خورد.
حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با اشاره به توانمندی های فراوان عشایر و روستائیان دزفول افزود: سرمایه گذاری در حوزه مشاغل خانگی و حمایت از عشایر و روستائیان سرشار از سود است و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.
وی حمایت از تولید توسط مسئولان را ضروری دانست و بیان کرد: مردم صاحبان اصلی نظام و حکومت هستند و ما خدمتگزاران آنها هستیم و اکنون که یک دولت انقلابی و مردمی روی کار آمده شایسته است مسئولان بیش از پیش به فکر ایجاد اشتغال و ازدواج جوانان باشند.
امام جمعه دزفول برپایی این نمایشگاه در کمتر از ۲۴ ساعت را یک اقدام جهادی و انقلابی برشمرد و از تلاش های فرماندار در راستای توجه به توسعه و معرفی توانمندی های دزفول در حوزه های مختلف و همچنین همکاری بخشداران، دهیاران و بانوان عشایر و روستایی قدردانی کرد.

برندینگ محصولات تولیدی بانوان خوزستان در دست پیگیری است

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان نیز در این آیین گفت: برنامه های مختلفی در عرصه تجاری سازی و برندینگ محصولات تولیدی بانوان، ارائه تسهیلات و معرفی آنها به بازار کار در حال پیگیری است.
زینب پارسافخر افزود: فرماندار دزفول طی نشستی ظرفیت های این شهرستان را به خوبی تشریح کرد که این امر موجب شد تا بخش اعظمی از اعتبارات مشاغل خانگی به دزفول اختصاص یابد ضمن اینکه قطعا در برنامه های استانی و ملی به خوبی از توانمندی های بانوان دزفول بهره خواهیم برد.
وی با قدردانی از امام جمعه دزفول برای در اختیار قرار دادن فضای مصلای امام علی (ع) در راستای به نمایش گذاشتن محصولات فرهنگی و اقتصادی بانوان روستایی و عشایر دزفول، گفت: این امر نشان دهنده نگاه ویژه امام جمعه به جایگاه خانواده و زنان است.

وی افزود: دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی نیز ارزش زیادی برای زنان و فعالیت آنها در جامعه قائل است.

نمایشگاه معرفی توانمندی‌ها و صنایع دستی بانوان روستایی شهرستان دزفول عصر چهارشنبه در مصلای امام علی (ع) این شهرستان برپا شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن