اصفهان

نقاط حادثه خیز جاده‌های استان اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۱ حذف می‌شود

[ad_1]

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی عصر پنجشنبه پس از امضای تفاهم نامه حذف نقاط حادثه خیز استان اصفهان با رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در جمع خبرنگاران اظهارداشت:  ۴۰ نقطه حادثه خیز با اعتبارات این سازمان رفع عیب می‌شود و ۴۰ نقطه نیز با مشارکت صنایع و دیگر نهادهای استانی حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌تر ۱۰۹ نقطه حادثه خیز و پر خطر جاده ای در استان وجود داشت که ۲۹ نقطه آن حذف شده بود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت اعتبارات تخصیص یافته به استان مطلوب نیست تصریح کرد: این استان بنزین و گازوییل ۱۶ استان و ۶۰ درصد از نیاز فولاد کشور را تامین می‌کند و با دارا بودن نقش کلیدی در صنعت و اقتصاد کشور اما در تخصیص اعتبارات سهم به مراتب کمتری دارد.

مرتضوی اصافه کرد: همین نقش اساسی در اقتصاد و صنعت کشور سبب شده است که عبور و مرور به‌ویژه ترانزیت از این خطه به شدت افزایش یابد و همین امر خرابی جاده ها را رقم زده است.

وی ادامه داد: بر همین مبنا باید اعتبارات ویژه به این استان اختصاص پیدا کند زیرا استان اصفهان محور اصلی شمالی، جنوبی و شرقی ، غربی کشور است.

به گزارش ایرنا، به غیر از رفع نقاط حادثه خیز، روکش آسفالت، ایمن سازی راه‌ها، تکمیل زیرگذرها و خرید ماشین آلات از دیگر مفاد تفاهمنامه مورد اشاره است.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست، این خطه از نظر تعداد شرکت حمل‌ونقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل‌ و نقل، رتبه اول کشور را دارد.  

۴۹۰ شرکت حمل‌ونقل بار، هفت پایانه حمل بار، ۳۲ پایانه حمل مسافر، ۱۰ مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن