تهران

فرماندار: اتصال دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده توسعه اقتصادی در پیشوا است

[ad_1]

“حسین عباسی” روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی صنعت و دانشگاه که در محل دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان‌های دیار ۱۵ خرداد(ورامین، پیشوا و قرچک) به دلیل نیازها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای به یک گفتمان مشترک رسیده‌اند و توسعه هر یک، پیشرفت و توسعه دیگر شهرستان‌ها را سبب می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین موانع توسعه و پیشرفت این شهرستان‌های در حوزه صنعت و کشاورزی، عدم ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت است که رفع این ارتباط موجب ارتقای وضعیت منطقه در حوزه‌ تولید و اشتغال شود.

عباسی تصریح کرد: فعالان حوزه کشاورزی ضمن استفاده از تجارب کسب شده طی سالیان گذشته، علم، پژوهش و تحقیق را در دستور کار خود قرار داده و موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه به دست آورده‌اند و با توجه به ضعیف بودن پایه‌های صنعت در پیشوا، ورود دانشگاه می‌تواند تقویت کننده این بخش باشد منوط بر اینکه آموزش‌های لازم ارائه و نیروی انسانی مورد نیاز صنعتگران تامین شود.

فرماندار پیشوا اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترک با فعالان عرصه صنعت، شنیدن مشکلات و ارائه طرح‌ها و ایده‌های مختلف برای انتفاع اقتصادی آنان و شهرستان می‌تواند اثرات مثبتی را در حوزه تولید، اشتغال و اقتصاد منطقه داشته باشد.

وی گفت: مجموعه‌ها و دستگاه‌ها باید خدمات متقابل نسبت به یکدیگر داشته باشند و براین اساس، شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران خدمات خود را به دانشگاه آزاد اسلامی ارائه داده‌اند و اکنون که دانشگاه به بلوغ و بالندگی رسیده می‌تواند در رشد و توسعه منطقه اثرگذار بوده و با تعلیم و تربیت افراد متخصص، موجبات امنیت خاطر در حوزه صنعت و کشاورزی منطقه را فراهم کند.
 

فرماندار: اتصال دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده توسعه اقتصادی در پیشوا است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این نشست اظهار داشت: هم افزایی دانشگاه و مراکز تولید رونق اقتصادی و تولید را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام “سیدمحسن محمودی” افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا در مقطعی از زمان، در حوزه تولید گام‌های خوبی برداشت و تولیدات آن، نقش بسزایی در رونق تولید و بستر سازی برای کارهای علمی و تجربی منجر ایفا کرد ولازم است که این فعالیت همچنان ادامه پیدا کند.

وی افزود : در حوزه تولید، دانشگاه می تواند نقش آفرین باشد و برای تحقق این مهم لازم است رشته های دانشگاه مطابق تولید بکار گرفته شود و حتی بنا به نیاز منطقه رشته های جدیدی تعریف شود.

امام جمعه موقت ورامین گفت: مدیران شهرک های صنعتی و بخش تولید باید از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد استفاده کنند و با تلفیق خوراک تجربه وعلم، دانشجویان را به سمت کارآفرینی سوق دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا در شهرستان پیشوا مستقر است که دانشکده کشاورزی این واحد جامع دانشگاهی در ورامین مستقر است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن