کردستان

پرونده‌های قاچاق امسال در کردستان ۱۲ درصد افزایش یافت

[ad_1]

به گزارش ایرنا علی خداویسی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت:‌ پرونده‌های متشکله در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۱۶۷ مورد بوده که این تعداد در امسال به یک هزار و ۳۱۰ مورد رسید.

وی اضافه کرد: در این مدت با کشف بیش از یک میلیون و ۵۲۲ هزار لیتر میزان کشفیات فرآورده‌های نفتی ۱۸۲ درصد افزایش داشته است.

خداویسی با بیان اینکه میزان کشفیات دستگاه ماینر از ۱۸۰ به ۵۰۴ دستگاه در امسال افزایش یافته است افزود: به این ترتیب شاهد افزایش ۱۸۰ درصدی این دستگاه در کردستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشفیات دام زنده با یک هزار و ۷۰۴ راس ۱۱ درصد افزایش داشته است یادآور شد: کشفیات جوجه یک روزه در مدت مشابه سال گذشته صفر بوده که امسال با کشف یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۲۹۵ جوجه یک روزه شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی آن هستیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی با ۲۰۴ هزار و ۳۰۴ عدد ۱۵ درصد کاهش، لوازم خانگی با ۲ هزار و ۴۸۰ دستگاه ۷۱ درصد افزایش و لوازم صوتی و تصویری با سه هزار و ۹۹۷ دستگاه ۲۹۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه اینکه اگر بتوانیم توسعه را به معنای واقعی کله پیاده کنیم امنیت را هم به دنبال خود خواهد آورد اظهار داشت: هدف کمیسیون بیشتر مبحث پیشگیری بوده زیرا اگر در پیشگیری موفق باشیم در مقابله هم به نتیجه بهتری می‌رسیم.

خداویسی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۷ طرح رجستری عملیاتی شد اضافه کرد: از امسال تعدادی از تجهیزات دیگر شامل ساعت‌های هوشمند، مبدل تلفن ثابت به سیار و تبلت‌های دارای سیمکارت هم علاوه بر گوشی مشمول این طرح می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: تاکنون یک‌هزار میلیارد ریال به حساب ۱۷ هزار سرپرست خانوار مرزنشین واریز شده است.

قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی از خارج استان کردستان است 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان هم در این نشست گفت: بیشتر کشفیات در زمینه دارو تجهیزات و ملزومات پزشکی از خارج از استان وارد شده و کردستان محل گذر بوده است.

عطا الله حیدری افزود: در حوزه مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور اقدامات بسیار خوبی انجام شده و به شرایطی رسیده‌ایم که تقریبا کشفیات داروی قاچاق در داروخانه‌ها ناچیز و به صفر نزدیک شده است.

وی یادآور شد: ۱۲۷ هزار و ۷۰۲ مورد در سال گذشته و ۳۹ هزار و ۷۳۴ مورد امسال در رابطه با پخش مواد ارایشی بهداشتی و خوراکی بازرسی صورت گرفته است.

حیدری افزود:‌ سال گذشته ۱۰۰ پرونده و امسال ۱۶ پرونده از سوی دانشگاه علوم پزشکی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

کد شناسایی ۲ واحد تولید طلا ابطال شد

رییس کارگروه مبارزه با طلا و جواهر قاچاق و مدیرکل استاندارد کردستان گفت: طلایی که کد شناسایی محل ساخت نداشته باشد به منزله قاچاق محسوب می‌شود و سال گذشته ۲۱۰ گرم طلای بدون کد جمع آوری شد و کدشناسایی ۲ واحد تولیدی ابطال شد.

ژیلا یزدانی اضافه کرد: امسال هم ۷۸ مرکز مورد بازرسی قرار گرفت و تاکنون نیاز به جمع‌آوری طلا نبوده است.

کاهش ۱۳ درصدی توزیع فرآورده‌های نفتی در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: در سه ماهه گذشته از ابتدای امسال  ۳۷ پرونده‌ تخلف در زمینه نفت‌کش‌ها، ۴۱ پرونده در مورد جایگاه‌های عرضه سوخت، ۴۸ مورد در رابطه با فروشندگی‌های روستایی ، ۶ مورد در رابطه با مصرف‌کننده‌های عمده و هشت مورد هم در زمینه پیمانکاران طرف قرارداد در کمیته تخلفات تشکیل شده است.

عبدالله گیتی‌منش افزود: در سال گذشته به صورت متوسط روزانه یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در استان توزیع شده است که در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است که دلیل اصلی آن شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده بوده است.

 وی ادامه داد: نفت گاز به صورت روزانه با احتساب نیروگاه یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر توزیع شده که نسبت به سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافته است.

۸۰۰ نفر در سه واحد تولیدی شهرهای مرزی کردستان کار می‌کنند

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان  گفت: ۱۰ واحد تولیدی لوازم خانگی و یک واحد تولید سیگار با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های مرزی بانه، سقز و مریوان طی سه سال اخیر راه‌اندازی شده که زمینه ایجاد اشتغال برای ۸۰۰ نفر را در این شهرستان‌های مرزی فراهم کرده است.

پیمان الماسی با بیان اینکه ۱۶ نوع لوازم خانگی در بانه تولید می‌شود، افزود:۸۰ درصد عمق ساخت داریم و بسیاری از قطعات از تولید داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان کردستان به تولیدکنندگان ارائه شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن