کردستان

نمایشگاه نقاشی “ژن نیشتمانه” در سقز برپا شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، هنرمند جوان سقزی، پریا سعیدزاده روز سه شنبه در حاشیه برپای نمایشگاه نقاشی “ژن، نیشتمانه” گفت: خشونت علیه زنان و پایمال کردن حقوق زن، من را مجاب به طراحی چنین نقاشی های کرد تا از طریق هنر به جامعه بگوییم ناهنجاری ها و خشونت را علیه زنان متوقف کنند.

این هنرمند سقزی می‌گوید: این دومین نمایشگاه در طول سه سال اخیر است که در مورد زنان برگزار کردم و نمایشگاه قبلی هم با عنوان “ژیان به‌کاتی ژنایه‌تی” برپا شده بود.

وی سبک نقاشی های به نمایش گذاشته را در این نمایشگاه تکنیک رنگ روغن عنوان کرد و گفت: سه سال است وارد عرصه نقاشی شدم و می خواهم بیشتر آثارم را با محوریت حقوق زن و خشونت علیه زن ادامه دهم.

سعیدزاده، به اتفاقات یک ماه اخیر راجع به قتل خشونت آمیز گلاله شیخی اشاره کرد و افزود: متاسفانه از دیرباز خشونت علیه زنان همواره بوده و تا امروز هم ادامه دارد.

این نقاش سقزی در میان استقبال بازدیدکنندگان گفت: حقوق زنان و سختی های زندگی زنان را در تابلوهایم حک کردم ولی زنان شهرم استقبال چندان خوبی از نمایشگاه نکردند.

هنرمند جوان در مورد برپایی نمایشگاه در خارج از سقز گفت: تصمیم دارم آثارم را در شهرهای تهران، رشت و سنندج به نمایش بگذارم و در کنار تحصیل به کودکان هنر نقاشی آموزش دهم.

پریا سعیدزاده به شکل بسیار زیبایی دردهای که یک زن در جامعه متحمل می شود را به نمایش گذاشته و این آثار برگرفته از سختی های یک زن است که می گویید خشونت دیگر کافی است چون من یک زن هستم و اگر زن را بکشید، قطره‌ای از عشق نمی بارد.

نمایشگاه نقاشی “ژن نیشتمانه” تا روز جمعه ۲۱ تیرماه دایر است و علاقمندانی که می خواهند هنرنمایی های این هنرمند جوان سقزی را ببینند به محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز مراجعه کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن