خوزستان

وزارت میراث فرهنگی زمینه ایجاد موزه باستان شناسی رامهرمز را فراهم کند

[ad_1]

به گزارش ایرنا ابراهیم متینیان سه شنبه در حاشیه سفر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به رامهرمز اظهارداشت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های متعدد در حوزه باستان شناسی و گردشگری است که  باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از بناهای تاریخی و موزه‌های شخصی عبدالجلیل کلانتر هرمزی و استاد منصور معتمدی با حضور مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی بیان‌داشت: بخشی از آثار تاریخی مربوط به شهرستان رامهرمز توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحال نگهداری است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که زمینه‌های ایجاد موزه باستان شناسی در این شهرستان فراهم شود، لازم است که این آثار به منظور جذب گردشگر به شهرستان رامهرمز بازگردانده شوند.

متینیان خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌های مربوط به موزه باستان شناسی و تاریخی رامهرمز نیازمند پیش‌بینی منابع اعتباری ویژه‌ای از سوی دولت و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی تصریح‌کرد: در کنار ایجاد این موزه، زیرساخت‌های توسعه گردشگری در شهرستان رامهرمز به عنوان یک اولویت از سوی تصمیم‌گیران این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، موزه های شخصی متعددی در شهرستان رامهرمز وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته، صدور مجوزهای لازم برای فعالیت این موزه در دست پیگیری است. همچنین روند بررسی املاک عمارت صمیمی و امیرمجاهد برای تبدیل به موزه شهرستان رامهرمز در مراحل کارشناسی قرار دارند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن