آذربایجان شرقی

درمانگاه خیریه بیماران سرطانی در مراغه کلنگ‌زنی شد

[ad_1]

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز جمعه در این آیین گفت: خیران نیک‌اندیش و دلسوز نقش مهمی در رفع مشکلات بیماران نبازمند در وضعیت نامساعد اقتصادی فعلی  دارند.

سیدعلی موسوی افزود: از مراغه به عنوان پایتخت باستانی ایران‌زمین با تاریخی پرافتخار یاد می‌شود و از مردم این کهن‌شهر جز خیراندیشی انتظار نمی‌رود.

درمانگاه خیریه بیماران سرطانی در مراغه کلنگ‌زنی شد

وی اضافه کرد: مراغه در روزگاری که مغولان کتاب‌سوزی و غارت‌های بسیاری انجام می‌دادند، با درایت خواجه‌نصیر طوسی و به پشتوانه مردم فهیم به محلی پرافتخار برای احیای تمدن پرشکوه این خطه تبدیل شد.

وی ادامه داد: امروز نیز  مراغه از برترین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد و فعالیت انجمن‌های خیریه به شمار می‌رود که نشان‌دهنده فرهنگ غنی وجود حس نوع‌دوستی بین خیران این شهرستان است.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی مهرگان نیز با اشاره به فعالیت این انجمن اظهار داشت: هم‌اکنون یکهزار و ۲۰۰ نفر زیر پوشش خدمات این انجمن قرار دارند که از جمله آنان می‌توان به ۴۳ بیمار نیازمند کمتر از ۱۸ سال اشاره کرد.

حسین بختیارزاده افزود: این انجمن همچنین طی سال گذشته هزینه‌های برگزاری ۴۸۵ مراسم ترحیم، شب هفت و چهلم تقبل کرد و با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی و معیشتی، ماهانه بسته‌های معیشتی و حمایتی این انجمن به ارزش حدود ۵۰ میلیون تومان بین خانواده‌های زیر پوشش توزیع می‌شود.

به گفته وی درمانگاه خیریه بیماران سرطانی مهرگان با حمایت خیران در زمین سه‌هزار متری اهدایی از سوی دکتر خشابی از خیران سلامت و با زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع در چهار طبقه احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا برای احداث این درمانگاه حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده که با مشارکت خیران تامین خواهد شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن