خوزستان

صرفه جویی روزانه ۷۲۰ مترمکعب آب در مجتمع بیدبلند خلیج فارس

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ، محمود امین نژاد شنبه با بیان اینکه پروژه تمام ایرانی بازیافت آب های دورریز مهر ماه ۱۴۰۰ در مدار بهره برداری قرار می گیرد، اظهار داشت : ۳.۶ میلیون یورو سرمایه گذاری برای اجرای پروژه بازیافت آب های دور ریز گامی مهم برای صیانت از منابع آبی به عنوان سرمایه ملی برداشته شده است.

وی ادامه داد : این پروژه که تماما با تکیه بر توان متخصصان داخلی در حال راهبری و اجرا می باشد هم اکنون از مرز پیشرفت ۷۰ درصدی عبور کرده و پیش بینی می شود در مهرماه سال ۱۴۰۰ در مدار بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس خاطرنشان کرد : با اجرای این پروژه سالانه بیش از ۲۶۰ هزار مترمکعب آب صرفه جویی می شود که گامی بلند برای اعتلای بیشتر نام بزرگ ترین صنعت سبز گازی در غرب آسیا است .

امین نژاد تصریح کرد :به واسطه خاموش شدن مشعل های نفتی در این مجتمع به عنوان بزرگ ترین تاسیسات جمع آوری گازهای همراه نفت کشور اقدام بسیار مهم و تاثیر گذاری در محیط زیست داشته است .

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در ۱۴ کیلومتری شهرستان بهبهان واقع شده و در گستره سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در مساحت بیش از ۳۰۰ هکتار شامل سایت پالایشگاهی و تأسیسات ذخیره‌سازی و همچنین بیش از ۹۰۰ کیلومتر خطوط لوله خوراک و انتقال با اعتباری بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح غرب آسیا است.

شرکت پالایش گاز بید بلند خلیج فارس، ظرفیت فرآورش روزانه بیش از ۵۶ میلیون مترمکعب گازهای همراه نفت را دارد، به‌طوری که سالانه ۱۳.۵ میلیون تن گاز ترش از ان‌جی‌ال ۹۰۰ و ۱۰۰۰ و ۲.۲۵ میلیون تن گاز شیرین از ان‌جی‌ال ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ دریافت می کند و در صورتی که این مجتمع با ظرفیت کامل فعالیت کند، سالانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت.

این واحد صنعتی از لحاظ میزان ظرفیت تولید، بزرگ‌ترین تأسیسات جمع‌آوری و فرآورش در تاریخ صنعت نفت ایران و یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های گازی خاورمیانه یا غرب‌ آسیاست که سالانه ۱۰.۴ میلیون تن متان، ۱.۵ میلیون تن اتان، یک میلیون تن پروپان، ۰.۵ میلیون تن بوتان، ۰.۶ میلیون تن میعانات گازی، ۰.۹ میلیون تن گاز اسیدی تولید خواهد کرد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن