فارس

کشاورزان داراب از کشت حفاظتی پنبه استقبال کردند

[ad_1]

احمدرضا صالحی امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ در مصاحبه با ایرنا افزود: سطح زیر کشت کشاورزی حفاظتی پنبه در داراب از ۵۰۰ هکتار در سال ۹۷ به ۲هزار و ۸۰۰ هکتار در سال جاری رسیده که نشان دهنده استقبال خوب کشاورزان از این  نوع کشت است. 

وی ادامه داد: سطح کشت پنبه  در سال جاری به  پنج هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده و اقدامات ترویجی صورت گرفته به منظور افزایش سطح کشت حفاظتی پنبه توسط این مدیریت، سبب شد کشاورزان شهرستان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع پنبه خود را به این روش کشت کنند.  

صالحی افزود: برای توسعه این نوع کشت در شهرستان داراب سال گذشته از محل خط اعتبارات مکانیزاسیون چهار دستگاه بذرکار کشت مستقیم وارد شهرستان شد که کشاورزان برای هر دستگاه ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کردند و مابقی قیمت آن را به صورت تسهیلات پنج ساله با سود ۱۵ درصد پرداخت خواهند کرد و در سال جاری نیز چهار نفر از تراکتورداران ‌شهرستان برای خرید این دستگاه به بانک معرفی شده اند.

وی مهمترین اهداف کشت حقلظتی را فـراهم آوردن محیطی مناسب برای سبز شدن بذر ، رشد و نمو بهتر ریشه، کنترل مکانیکی علف های هرز، کنترل فرسایش خاک، افزایش ماده آلی خاک، حفظ رطوبت خاک، کاهش هزینه های کاشت و داشت محصول عنوان کرد که از طریق حفظ مقدار کافی بقایای گیاهی در سطح خاک، تردد کمتر تراکتور در زمین و دستکاری کمتر خاک بدست می آید.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری شیراز و در شرق فارس واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن