کردستان

مشکل برق هفت روستای مریوان و سروآباد برطرف شد

[ad_1]

عبدالله آذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات تبدیل شبکه سیمی برق هفت روستای تابعه این شهرستان با تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیروهای شرکت برق با موفقیت انجام شد.

وی افزود:‌ در این عملیات که یکماه به طول انجامید بیش از ۹ هزار متر شبکه سیمی برق هفت روستای تابعه شهرستان سروآباد به کابل خودنگهدار روستایی تبدیل شد.

وی یادآور شد: با اتمام این پروژه شبکه فشار ضعیف هوایی روستاهای دورود، ماضی بن، تخان، ترخان آباد، احمد آباد و هلوژان در بخش مرکزی شهرستان سروآباد با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

وی به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: اصلاح آرایش شبکه، رفع مشکل ضعف ولتاژ، کاهش میزان استفاده از برق غیر مجاز، اصلاح شبکه فرسوده، کاهش نوسانات و قطعی برق و پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق از مهمترین اهداف اجرای این پروژه بود.

آذری اضافه کرد:‌ تبدیل شبکه سیمی برق این روستاها به کابل خودنگهدار در راستای اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی ۶ روستای دیگر بخش مرکزی شامل روستاهای ذکریان، قلعه جی، بوریدر، دزوند علیا، دزوند سفلی و کولیج بود.

احداث ۳۸۲ متر خط فشار متوسط هوایی مریوان

مدیر توزیع برق مریوان نیز گفت: ۳۸۲ متر خط فشار متوسط هوایی و پست ۱۰۰ KVA هوایی روستای کولان این شهرستان احداث شد که برای آن بیش از سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

عبدالرحمن مرادی اظهار داشت: روستای کولان دارای رشد جمعیتی و توسعه روز افزون بوده و دارای ۲ پست هوایی ۱۰۰ کاوا بود اما این پست جوابگوی برق روستا نبود.

وی یادآور شد: این پروژه در مدت زمان هفت روز کاری اجرا شد که در اجرای آن ۱۰ اصله تیر ۱۲ متری، ۳۳ عدد جلوبر پرچمی، ۱۶۴ متر کابل کشی فشار ضعیف زمینی،  احداث یکدستگاه پست هوایی ۱۰۰ کاوا و  یک تابلوی ۱۶۰ آمپر عمومی نصب و نهایی شد.

وی اضافه کرد: روستای کولان با بیش از ۲۱۰ خانوار جمعیت، باتوجه به نزدیکی مسافت با مرکز شهر و دریاچه زریبار از اهمیت فیزیولوژیکی خاصی برخوردار بوده که هم از جنبه توریستی و هم از بعد کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان مریوان ادامه داد: این پروژه با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار روستای کولان اجرا و به بهره برداری رسید و با احداث این پست شاهد پیشرفت، توسعه و همچنین رفع  ضعف ولتاژ برق این روستا خواهیم بود.

شهرستان های مرزی مریوان و سروآباد با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده اند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن