آذربایجان شرقی
۱۸۷ اثر به بخش رقابتی جشنواره منطقهای تئاتر دانشجویی پودس راه یافت
[ad_1]
به گزارش ایرنا، رسول ایرانزاد روز دوشنبه با بیان اینکه به آمار این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین بار جشنواره در قالب منطقه ای برگزار می شود و به رغم اینکه تنها از ۹ استان پذیرش آثار داشتیم ۷۲۷ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه ارسال شده بود و وجود این آمار حیرت انگیز بی شک قوت قلبی خواهد بود تا جشنواره از سال های آینده به صورت ملی برگزار شود.
وی گفت: جشنواره تئاتر دانشجویی پودس که به همت دانشگاه نبی اکرم (ص) برگزار می شود در حالی به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود که در هشت بخش نهایی برگزار میشود که این بخشها شامل سه بخش اجرایی تئاتر صحنه ای، نمایش ایرانی و نمایش خیابانی و با میزبانی از ۲۶ نمایش از تبریز، تهران، سنندج، قزوین، ارومیه، زنجان، رشت است.
ایرانزاد اضافه کرد: در بخش تئاتر صحنه ای در مجموع ۳۳۵ اثر، در بخش نمایش ایرانی در مجموع ۸۴ اثر و در بخش نمایش خیابانی در مجموع ۱۴۸ نمایش به دبیرخانه ارسال شده بود، که از میان آنها ۱۴ اثر در بخش تئاتر صحنه ای و هفت اثر در بخش نمایش خیابانی به بخش رقابت انتخاب شد و در بخش نمایش ایرانی چهار اثر از سوی هیات انتخاب به بخش غیر رقابتی معرفی شدند.
وی افزود: همچنین در بخش پژوهش تئاتر ۱۳ مقاله، در بخش نمایشنامه نویسی ۵۳ نمایشنامه، در بخش پوستر تئاتر ۴۳ پوستر، در بخش عکس تئاتر ۳۱ مجمع عکس و در بخش نمایش رادیویی ۲۶ اثر به بخش رقابت معرفی شدند که در بررسی آمار عوامل حاضر در تمامی این آثار با آمار مهمی رو به رو می شویم که در جای خود آماری قابل توجه و در خور جشنواره است.
ایرانزاد گفت: امسال چهار هزار و ۳۶۱ دانشجو به طور مستقیم با جشنواره در ارتباط هستند که این نشانگر تثبیت شدن جایگاه این جشنواره در میان دانشجویان و دانشگاهیان است.
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر پودس مهمترین رویداد رقابتی و جشنوارهای در عرصه هنر تئاتر دانشگاهی و دانشجویی در شمالغرب کشور است و می تواند یکی از پنج جشنواره معتبر دانشجویی کشور محسوب میشود افزود: این جشنواره، آینه تمامنمای فعالیتهای علمی و عملی دانشگاه نبی اکرم (ص) می باشد که در راس مدیریتی آن فرهنگ و هنر اصل است.
چهاردهمین جشنواره منطقه ای تئاتر دانشجویی پودس هفته اول مرداد ماه سالجاری با معرفی برگزیده های خود در تبریز به کار خود پایان خواهد داد.
منبع