اصفهان

راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در کاشان و چند خبر از شمال اصفهان

[ad_1]

تاسیس هنرستان هنرهای زیبا در کاشان

فرماندار ویژه کاشان گفت: هنرستان هنرهای زیبای کاشان، با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و با اختصاص ساختمان آن در سال جدید در شهرستان کاشان راه‌اندازی و فعال می‌شود.

علی‌اکبر مرتضایی با اشاره به اینکه بنیانگذار هنرستان هنرهای زیبا محمد غفاری معروف به کمال الملک و اهل کاشان بوده است، افزود: یادگار به جای مانده از این هنرمند کاشانی معروف به هنرستان هنرهای زیبا در کاشان راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص رشته‌های قابل تحصیل در هنرستان هنرهای زیبا اظهار داشت: دانش آموزان علاقه‌مند به هنر پس از آغاز به کار رسمی این هنرستان می‌توانند در رشته‌های گرافیک، نقاشی، موسیقی، صنایع‌دستی، نمایش، سینما، پویانمایی یا انیمیشن با سطح بالای تخصصی و حرفه‌ای که به صورت دوره‌ای در سال‌های آتی تکمیل و به رشته‌های این هنرستان اضافه خواهد شد آموزش ببینند.

فرماندار کاشان تصریح کرد: نقش و جایگاه کاشان در ارتقای فرهنگ و هنر کشور ایران جایگاه رفیعی را به خود اختصاص داده است و هنر می‌تواند با تاثیرات آموزشی و فرهنگی عاملی برای درآمدزایی در اقتصاد فرهنگ و هنر شود.

مرتضایی اضافه کرد: کاشان در تمامی دوران‌های تاریخی نقش موثری در حوزه‌های مختلف کشور داشته به طوری که در زمان ناصرالدین شاه، شهرستان کاشان پنج درصد از مالیات کل کشور را پرداخت می‌کرده است.

وی، هنرمندان را مهمترین سرمایه انسانی در حوزه هنر دانست که باید توجه ویژه به آنان داشت.

هنرستان هنرهای زیبا در مراکز استان‌ها شکل گرفته و به عنوان مدرسه‌های وابسته کاری مشترک از ۲ وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش فعالیت می‌کند.

پیشتر معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هماهنگی تأسیس هنرستان هنرهای زیبای کاشان، این شهرستان را دارای ظرفیت‌های مهم فرهنگی و هنری و از گذشته یک نمونه خاص در اقتصاد فرهنگ و هنر دانسته و بیان داشت: کاشان امروز می‌تواند با توجه به سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان الگویی در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر معرفی شود، با توجه به ویژگی‌های کاشان، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا می‌تواند به جریان فرهنگی و هنری کاشان کمک کند.

سیدمجتبی حسینی در این نشست گفت: ۱۱۱ سال از تأسیس مدرسه صنایع مستظرفه توسط کمال‌الملک می‌گذرد و این مدرسه نه تنها پایه و اساس هنرستان‌های هنرهای زیبا بلکه اساس تشکیل وزارت فرهنگ و هنر آن دوره و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز است.

دریافت هرگونه هزینه برای کمک به مدرسه با رضایت والدین

فرماندار ویژه و رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان گفت: دریافت هرگونه هزینه برای کمک به مدرسه حتمی باید با رضایت کامل والدین دانش‌آموزان باشد.

راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در کاشان و چند خبر از شمال اصفهان

علی‌اکبر مرتضایی در سومین نشست شورای آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه نزدیک ۷۰ درصد جمعیت شهرستان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد، افزود: بیشتر این خانواده‌ها از لحاظ مالی در تنگنا و دارای مشکلات اقتصادی هستند و فقط ۳۰ درصد از جمعیت کاشان در شرایط مناسب اقتصادی قرار دارند.

وی تصریح کرد: در تصمیم گیری‌ها باید وضعیت اقتصادی مردم مراعات شود تا در شرایط کنونی فشاری بر خانواده‌ها تحمیل نشود. 

فرماندار ویژه کاشان ارزیابی وضعیت مدرسه‌های هیات امنایی در این خطه را خواستار شد و اظهار داشت: آموزش و پرورش با نظارت نماینده فرمانداری باید نسبت به دریافت وجوه، نحوه عملکرد مدیران مدرسه‌ها، میزان اجرای تعهدات مدرسه‌ها به والدین دانش‌آموزان و همچنین نظرسنجی از خانواده‌ها در خصوص وضعیت مدارس هیات امنایی گزارش کامل را ارایه دهد تا تصمیم‌های مناسب در این خصوص در شورای آموزش و پرورش شهرستان لحاظ شود.

ممنوعیت فعالیت آموزشی مدرسه‌ها در وضعیت قرمز کرونایی

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا شهرستان کاشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی یادآور شد: مدرسه‌ها و تمامی مرکزهای آموزشی در وضعیت قرمز کرونایی شهرستان نباید هیچگونه فعالیت آموزشی برای دانش‌آموزان و هنرجویان داشته باشند.

مرتضایی افزود: در شرایط کنونی تردد بیشتر و افزایش شمار مبتلایان به کرونای دلتا وضعیت سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

۲۸ مدرسه هیات امنایی در کاشان وجود دارد که ۱۲ مورد پسرانه و ۱۶ مورد دخترانه است.

مدرسه‌های هیات امنایی دولتی بیشتر از سوی خیران ساخته شده و به دلیل دارا بودن اقدام‌های آموزشی فوق برنامه، با رضایت والدین برای تامین هزینه‌های مربوطه وجوهی از دانش‌آموزان دریافت می‌کند.

پذیرش اتباع خارجی در تمامی مرکزهای طرف قرارداد بیمه سلامت

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان در کاشان گفت: بیمه‌شدگان دارای دفترچه بیمه سلامت سایر اقشار اتباع خارجی در مرکزهای بخش خصوصی و دولتی پذیرش می شوند.

مسلم آشوری افزود: با انعقاد قرارداد پوشش بیمه پایه سلامت اتباع و مهاجران خارجی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و اداره کل امور اتباع خارجی وزارت کشور در سال جاری امکان مراجعه و گرفتن خدمات درمانی سرپایی، بستری و بستری موقت برای بیمه شدگان نامبرده در تمامی مرکزهای تشخیصی، درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد سازمان بیمه در بخش خصوصی و دولتی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: هزینه درمانی اتباع در صندوق سایر اقشار در وضعیت آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر با رعایت تمامی مقررات مربوطه، زیر پوشش و قابل پرداخت است.

راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در کاشان و چند خبر از شمال اصفهان

معاون مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار داشت: اتباع در صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت به ۲ بخش آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

آشوری با اشاره به اینکه خانواده‌های آسیب‌پذیر با معرفی از طرف اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزرات کشور به صورت رایگان زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند یادآور شد: خانواده غیر آسیب‌پذیر نیز با پرداخت هزینه سرانه بیمه مصوب سال ۱۴۰۰ ماهیانه به مبلغ ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و سالانه به مبلغ یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان برای هر نفر زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد و از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره‌مند می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۴۲۶ نفر بیمه‌شده اتباع در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل هستند که سه هزار و ۳۲۶ نفر آسیب‌پذیر و ۲۱۷ نفر غیر آسیب‌پذیر در کاشان و ۸۶۷ نفر آسیب‌پذیر و ۱۶ در شهرستان آران و بیدگل ۸۶۷ و ۱۶ نفر غیر آسیب‌پذیر در آران و بیدگل است.

افزون بر ۱۳۰ هزار بیمه‌شده در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

شمار موسسه‌های طرف قرارداد در این سه شهرستان با سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان در کاشان از جمله پزشکان، داروخانه‌ها، پاراکلینیک‌ها شامل سونوگرافی، آزمایشگاه، تصویربرداری و ام آر آی ۵۴۰ موسسه است.

دستگیری سارق مقبره‌های دارالسلام کاشان

فرمانده انتظامی کاشان از دستگیری عامل سرقت اموال مقبره‌های دارالسلام در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی افزود: با وقوع چند مورد سرقت از اموال مقبره‌های دارالسلام گلابچی، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی کاشان با انجام اقدام‌های اطلاعاتی و تحقیقات لازم موفق به شناسایی سارق شده و در عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ بساطی تصریح کرد: متهم ۴۳ ساله در بازجویی‌های انجام شده به ۱۰ مورد سرقت مقبره‌های دارالسلام اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن