اصفهان

بهزیستی اردستان بیش از ۶۴۰ نفر در حوزه اجتماعی زیر پوشش دارد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، محمدعلی مطلب‌زاده روز سه شنبه همزمان با آغاز هفته بهزیستی (۲۲ تا ۲۸ تیر) در نشستی با خبرنگاران افزود: علاوه بر این افراد، یک‌هزار و ۵۸ نفر معلول شناسایی شده دارای پرونده شامل معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، صرع و اعصاب و روان در اردستان ساکن هستند و ماهیانه ۴۲۰ نفر معلول به نسبت معلولیت بین ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه و مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۵۳ دانش آموز، ۱۱ دانشجو و ۳۹ خانواده دارای فرزند ۲ و سه قلو زیر پوشش اداره بهزیستی اردستان هستند، ادامه داد: ۲۸ دانش آموز معلول و پنج دانشجو و ۱۶ معلول ضایعه نخاعی زیر پوشش این اداره قرار دارند.

به گفته وی، ۲۳ نفر نیز از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۳۵ نفر تحت بیمه روستایی و عشایر زنان قرار دارند و ۱۵ مورد بیمه خویش فرما و ۱۲ نفر سهم کارفرما پرداخت شده است؛ همچنین ۲۵ انشعاب رایگان واگذار و ۷۰۷ سبد غذایی به مدد جویان تحویل داده شده است.

رییس اداره بهزیستی اردستان خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته افزون بر ۱۵۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیل، تعمیر مسکن، درمان و کمک‌های موردی در حوزه اجتماعی و ۱۸۰ میلیون تومان در حوزه توانبخشی در زمینه معیشت، لوازم بهداشتی، هزینه نگهداری، ایاب و ذهاب، مناسب‌سازی و کمک توانبخشی و پرستاری پرداخت شده است.

بهزیستی اردستان بیش از ۶۴۰ نفر در حوزه اجتماعی زیر پوشش دارد

مطلب‌زاده مرکزهای زیر پوشش بهزیستی اردستان را سه خانه کودک و نوجوان با ۳۰ نفر فرزندان بی‌سرپرست، سالمندان سادات کشاورزی زواره با ۲۰ نفر سالمند، مرکز شبانه‌روزی توانبخشی کچومثقال با ۱۰ معلول ذهنی و مرکز روزانه حرفه‌آموزی شهید مدرس اردستان با ۱۶ نفر معلول اعلام کرد.

وی افزود: در حوزه پیشگیری سه مرکز مشاوره ساحل امید، مرکز ترک اعتیاد ساحل سلامت و گروه همیاران کویر اردستان به مراجعان خدمات ارایه می کنند و یک کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت ۶۰ نفر در حال ارایه خدمت است.

به گفته وی، آزمایش تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال و سنجش شنوایی از کودکان زیر سه ماه به عمل آمده، دوره های آموزش پیش از ازدواج، فرزند پروری، مهارت های زندگی و دوره آموزش پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است.

رییس اداره بهزیستی اردستان با یادآوری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ گفت: این تسهیلات به ۷۹ بهبود یافته، ۸۶ مورد در حوزه توانبخشی و ۳۷ مورد در حوزه‌اجتماعی پرداخت شده است.

وی در خصوص فعالیت اورژانس اجتماعی اظهار داشت: این واحد دریک سال گذشته افزون بر ۲۷۷ تماس تلفنی داشته که‌ ۴۳ مورد به تشکیل پرونده منجر شده و در زمینه همسرآزاری، کودک‌آزاری و خودکشی نیز مواردی گزارش شده که اقدام های موثری صورت گرفته و ۷۵ خدمات سیار و ۲۱۵ مورد مشاوره ارایه کرده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده است

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن