تهران

آیت‌الله بوشهری: روحیه ایثار و انفاق پس از شیوع کرونا به اوج خود رسید

[ad_1]

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه در رزمایش شمیم حسینی در بقعه شیخ صدوق(ره)، با اشاره به آسیب های کرونا به کسب و کارها از زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از روزی که ویروس کرونا در جهان و به تبع آن در کشورمان پدید آمد ما شاهد مشکلات در عرصه های مختلف از جمله در کسب و کار بودیم.

وی افزود: از شیوع کرونا شاهدیم خیران، مسئولان و شخصیت ها در تلاشند تا بخشی از مشکلات مردم که بخاطر این شرایط کسب و کارشان تعطیل شده و تنگناهایی در زندگی شان ایجاد شده را بکاهند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علیه قم ادامه داد: در شرایط کرونایی، نیازمندانی را دیدیم که از همسایه های خود بسته غذایی دریافت کردند و این ها حماسه هایی است که در مملکتمان به برکت قرآن، اسلام، انقلاب و سیره اهل بیت (ع) و همچنین هدایت های رهبر فرزانه انقلاب شکل گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون در قم صورت گرفته است، گفت: بر اساس گفته مسئولان اوقاف، حدود ۱۹ میلیارد تومان در طول این مدت برای تجهیزات بیمارستانی و رسیدگی به کادر درمان و نیازمندان هزینه شده است.

وی بیان داشت: این اقدامات در همه استان ها توسط اوقاف در حال اجراست که امیدواریم این روحیه انفاق و ایثارگری ادامه یابد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابعاد اسلام بُعد اجتماعی آن است، گفت: اسلام همانند منشوری است با اضلاع مختلف و گوناگون که باید به همه آنها پرداخته شود و این در حالی است که گاهی متاسفانه تنها به برخی ابعاد اسلام پرداخته شده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علیه قم با بیان اینکه اسلام در ابعاد مختلف اخلاقی و سیاسی نیز برنامه و اصول دارد، اضافه کرد: همان گونه که این دین بعد الهی دارد بعد حقوقی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی نیز دارد.

وی تاکید کرد: تنها پرداختن به یک بعد اسلام، ناقص است و نمی شود یک منشور را بدون همه اضلاع مشاهده کرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: کسی که خود را از مسمانان می داند اما با آن ها همراه و هم دل نیست و در غم و شادی شریک نیست نمی تواند خود را در اردوگاه مسلمان بداند.

به گزارش ایرنا، افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی در قالب تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و نوشت افزار با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آستان شیخ صدوق شهرری روز یکشنبه برگزار شد.

در این رزمایش که به نام سید الشهدا (ع) مزین است ۲۰۰ هزار بسته معیشتی (غذایی) و ۳۵ هزار بسته نوشت افزار با عنوان مهر تحصیلی بین نیازمندان و افراد کم برخوردار جامعه در سراسر کشور با همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توزیع شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن