کردستان

احداث دبیرخانه شهر جهانی کلاش در مریوان آغاز شد

[ad_1]

فریاد حدادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دبیرخانه شهر جهانی کلاش در زمینی به مساحت ۲۶۲ مترمربع احداث می‌شود و در صورت تکمیل قسمتی از آن به کلاش‌بافان واجد شرایط این شهرستان تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به رفع مشکلات پیش‌روی این طرح پس از پیگیری‌های مستمر گفت: مراحل احداث این پروژه با اعتباری بیش از ۶ میلیارد ریال آغاز شده است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان عنوان کرد: آموزش، پیگیری مشکلات کلاش‌بافان، بازاریابی و فروش، ساماندهی و حمایت از تولیدکنندگان، تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مختلف، نوآوری و توسعه کلاش‌بافی در سطح استان از جمله اهداف این دبیرخانه است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، چهار پروژه زیرساختی گردشگری هم اکنون با همکاری بخش‌ خصوصی و اداره‌های ذیربط در مریوان در حال احداث است که شامل پروژه احداث پارک تفریحی و گردشگری فیلقوس، برج پرنده‌نگری، پیاده‌راه دریاچه‌ زریبار و ساختمان اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

حدادیان اعلام کرد: مجموع سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها بیش از ۵۷ میلیارد ریال است که در صورت به بهره‌برداری رسیدن برای بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

وی یادآور شد: زیرساخت‌های گردشگری شهرستان علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه توسعه ‌پایدار صنعت گردشگری در مریوان و استان را نیز فراهم خواهد کرد.

کلاش پا افزاری با قدمت ۲ هزار ساله و تهیه شده از مواد طبیعی موجود در طبیعت مانند نخ و چرم است که با توجه به خنکی و سبکی آن بسیار مورد توجه قرار گرفته و در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش و صنایع دستی به عنوان پنجمین شهر ثبت شده ایران در این فهرست جهانی محسوب می‌شود و این شهر با بیش از ۴ هزار نفر بیشترین بافنده «کلاش» را در استان داراست.

شهر مریوان با دارا بودن دریاچه زریبار به عنوان بزرگ‌ترین چشمه آب شیرین دنیا و همچنین به دلیل شرایط طبیعی و آب‌ و هوایی، فرهنگ مردم و موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی از مناطق مورد پسند گردشگران است.

مریوان با ۱۳۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن