کردستان

احیای فریضه امر به معروف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

[ad_1]

به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز یکشنبه در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروهای مسلح کردستان اظهار داشت: همه دستگاه‌های فرهنگی در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسوول هستند و باید برای اصلاح جامعه با یکدیگر تلاش و همکاری کنند.

وی افزود: مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی باید از راه درست و صحیح صورت گیرد و افراد آمر به معروف و ناهی از منکر آموزش‌های لازم را در این مورد ببینند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: امام حسین (ع) برای ۲ هدف بزرگ، اصلاح دین جدش رسول الله(ص) و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز وظیفه ما مسلمانان در قبال انجام این فریضه، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی انتخاب مدیران شایسته، جهادی، دست پاک، بدون حاشیه و به دور از باندگرایی از بهترین معروفات است، چون جامعه ما به رفع بیکاری و حل مشکلات معیشتی نیاز دارد.

سردار حسینی اضافه کرد: سهم خواهی طرفداران ستادهای انتخاباتی یک منکر است که باید در مقابل آن بایستیم و اجازه ندهیم این امر در کشورمان صورت گیرد.

وی همچنین رعایت فاصله اجتماعی و تلاش برای مهار بیماری کرونا را یک امر معروف دانست و افزود: همه باید در این زمینه احساس مسوولیت داشته باشیم و با بستن مغازه‌ها، نرفتن به مسافرت و مهمانی کادر درمان را یاری کنیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: باید تلاش مضاعفی برای بالابردن معروفات در جامعه صورت بگیرد چون امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است.

احیای فریضه امر به معروف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

فریضه امر به معروف فقط به رعایت حجاب خلاصه نمی‌شود

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان نیز در این همایش اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرایض بسیار مهم ما مسلمانان است که هم در قرآن کریم و هم در روایات متعددی به اهمیت آن اشاره شده است.

سیدعلی سیدحقی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف فقط به رعایت حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود، افزود: قطعا مسئله حجاب و عفاف نیز موضوع بسیار مهمی است اما باید به همه مسایل در کنار هم پرداخته شود و بدانیم که هر کسی در هر جایگاهی وقتی به وظیفه خود عمل نکرد دچار منکر شده است.

وی گفت: نیروهای مسلح در شرایط کنونی کشور به عنوان نماینده نظام تلقی می‌شوند و تخلف یک فرد نظامی به حساب کل نظام نوشته می‌شود، پس باید بسیار در این زمینه نیروهای مسلح ما هوشیار باشند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان ادامه داد: باید دستگاه‌های نظارتی ما در بخش‌های مختلف بسیار فعالانه عمل کرده و با تخلفات به صورت جدی برخورد کنند، چون نیروهای مسلح برای مردم جامعه الگو هستند.

وی اضافه کرد: بزه‌پوشی و گزارش ندادن تخلفات به مراجع زیرربط نیز امری منکر است که برخورد با آن از مصدایق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

سیدحقی افزود: در صورتی که نخلف و مشکلی مشاهده می شود باید جلوی آن را گرفت تا مشکلات دیگری را به بار نیاورد و نظم نظام را دچار خدشه نکند.

احیای فریضه امر به معروف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

نیروهای مسلح پیش‌قراول فریضه امر به معروف هستند

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز اظهار داشت: همه رده‌های نیروهای مسلح در زمینه ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیش‌قراول و پیشقدم هستند و در این راستا همواره جزو بهترین‌ها بوده‌اند.

محمود الله مرادی گفت: همه ما سرباز امام حسین(ع) هستیم، کسی که برای احیای فریضه امر به معروف قیام کرد و خون او تا ابدالدهر در وجود انسان‌های آزادی خواه در جوش و خروش خواهد بود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف همگانی است و ستاد احیای امر به معروف نیز مروج این فریضه در کل جامعه است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: ۳۲ هزار نفر از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در کردستان آموزش‌های لازم را دیده و در بخش‌های مختلف به کارگیری شده‌اند.

وی یادآور شد: امروز ما در شرایط سختی قرار داریم و همه دشمنان دین در مقابل ما قرار گرفته‌اند چون جمهوری اسلامی ایران بر اصول و ارزش‌های خود ایستادگی کرده است.

هر ساله دهه اول محرم، به عنوان دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است و برنامه‌های متعددی در این راستا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن