خوزستان

افزایش ۱۰ درصدی بیماران سرپایی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز

[ad_1]

دکتر محمد آرزومند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه روزانه حدود ۶۰ بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه و دارو دریافت می‌کنند افزود: درمان بیماران به صورت سرپایی موجب می ‌شود تا تعداد تخت بیشتری برای خدمات دهی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از ظرفیت تخت‌های این بیمارستان در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است بیان کرد:هم اکنون ۶۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند. 

وی با بیان اینکه روند بستری‌های مبتلا به کرونا، ثابت و هنوز چندان افزایشی نیست افزود: همچنین میزان فوتی‌های کرونایی ما در یک رقم پایینی ثابت مانده و درمواردی در طول هفته یک فوتی هم نداشتیم.

رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز بیان کرد: بخش آی سی یو بیماران کرونایی اکنون با هفت تخت در حال خدمات رسانی بوده که همه آنها پر هستند. این بخش نسبت به پیک سوم بیماری با نصف ظرفیت فعال است. 

وی افزود: با توجه به ورود ویروس نوع دلتا به خوزستان در حالت آماده باش هستیم و اگر وارد پیک جدیدی شویم، آمادگی کامل را داریم که مجدد با تمام ظرفیت فعالیت کنیم.

وی گفت: باید اصول پیشگیری از بیماری را به خوبی رعایت کنیم تا وارد پیک نشویم در غیر این صورت شرایط سخت‌تر می‌شود. 

هم اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی، ۱۳ شهرستان زرد کرونای هستند.

حدود ۵۴ درصد موارد ابتلا به کرونا در خوزستان از نشست‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است که انتظار می‌رود مردم این موضوع را جدی بگیرند.

از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون حدود ۴۲۰ هزار خوزستانی در مقابل کرونا واکسینه شده و از این تعدا ۱۲۰ هزار نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند. 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن