اصفهان

امام جمعه اردستان: کشورمان بیش از هر زمانی درگیر طغیان کروناست

[ad_1]

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه اردستان با اشاره به سخنان اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص وضعیت کرونا در کشور افزود: امروز مساله نخست کشورمان کروناست، هر چند این موضوع مخصوص ایران نیست و بسیاری از کشورها درگیر این موضوع هستند، اما ما آسیب پذیریم، چرا که از نظر دارو و واکسن هم تحریم هستیم و به حد نیاز به کشورمان واکسن نمی‌دهند.

وی ادامه داد: مسوولان باید پا به کار در برابر این طغیان بایستند و محکم به میدان بیایند تا روند همه‌گیری آن کنترل شده، از طرفی بخش درمان با خستگی کادر درمان مواجه است، تاجایی که گاهی این افراد با چشم‌گریان از مردم درخواست می‌کنند که از حضور در تجمع‌ها و آیبن‌های عقد و عروسی و دیگر آیین‌ها خوداری کنند تا از گسترش ابتلا کاسته شود.

به گفته وی، برخی‌ها می‌گویند مسجد و آیین‌های دینی و مذهبی کرونا خیز نیست که باید گفت همه تجمع‌ها کرونا خیزند و باید این گونه آیین‌ها با رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

حجت‌الاسلام دهشیری تاکید کرد: همگان باید مراعات کنند تا مشکلی به وجود نیاید، از سویی باید موضوع مواسات را جدی گرفت و به کمک نیازمندان شتافت و از خانواده‌های در گذشتگان دلجویی کرد.

خطیب جمعه اردستان در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی کابینه جدید به مجلس اشاره کرد و افزود: اولویت اقتصاد، سپردن کار به مردم‌، تقویت پول ملی و توسعه اشتغال، رفع مشکل معیشت و کنترل تورم باید در دستور کار دولت سیزدهم باشد.

وی با اشاره به دیدار سفیران انگلیس و روسیه و گرفتن عکس یادگاری گفت: توطئه و شیطنت انگلیس تمام شدنی نیست این بار موضوع آن عکس یادگاری است در مکانی این عکس را گرفتن که‌ در زمان اشغال ایران، سفیر انگلیس، شوروی سابق و سفیر امریکا با هم عکس گرفتند و نشستی برپا کردن که‌ دولت وقت ایران از آن اطلاع نداشت.

امام جمعه اردستان اظهار داشت: مسوولان عالی کشور موضوع اخیر را به اتفاق محکوم کردند و سفیران‌ این ۲ کشور به وزارت امور خارجه احضار شدند، اعتراض شدید ایران به آنان ابلاغ شد و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به طور رسمی اعلام کرد امروز ایران مستقل است و اینگونه توهین و بی‌حرمتی به استقلال خود را نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام دهشیری به موضوع وقایع اخیر لبنان و توطئه دشمنان خارجی در این‌کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این حرکت ها نشان‌می دهد دشمنان در حال توطئه برای شیعیان هستند ولی به یاری خدا و هوشیاری مردم مسلمان کاری از پیش نخواهند برد.

وی به درگیری‌های افغانستان اشاره و اضافه کرد: این اقدام از سوی آمریکا و انگلیس طراحی و حمایت می‌شود و این کشورها تلاش می‌کنند مسلمانان و زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را نابود کنند و منافع خودشان را در جنگ و درگیری بین مسلمانان می‌بینند که امیدواریم هر چه زودتر این خونریزی‌ها و تخریب‌ها به پایان برسد و مردم‌ این‌ کشور روی آرامش به خود ببینند.

امام جمعه اردستان با یادآوری سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار امیدواری کرد: این عزیزان بتوانند در خدمت مردم و کشور باشند.

حجت‌الاسلام دهشیری به ایام عزاداری سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: هر گونه عزاداری برای امام حسین(ع) مورد توجه و عنایت ایشان قرار خواهد داشت ولی باید مواظب سلامت مردم باشیم.

وی در خصوص شان ومنزلت اهل بیت (ع) افزود: یکی از آیاتی که در شان اهل بیت (ع)آمده آیه تطهیر است که به صراحت اعلام کرده این افراد معصوم هستند.

امام جمعه اردستان افزود: همه افرادی که در خانه پیامبر (ص) زندگی می‌کردند معصوم نبودند جز پنج تن آل عبا که همه معصوم هستند و تا ۶ ماه حضرت رسول موقع نماز مقابل خانه حضرت علی (ع) می‌ایستادند و ندا می‌دادند اهل بیت من برای اقامه نماز آماده شوید که در این میان امام حسین (ع) وجود دارند که ما وظیفه داریم راه اهل بیت و بویژه امام حسین (ع) را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در عمل رهرو ائمه باشیم و آیین‌های عزاداری در شان و منزلت آنان برگزار کنیم.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن