اصفهان

امام جمعه اصفهان: وجود مرکزِ تربیتِ مُبلغان دینی ضروریست

[ad_1]

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: بر اساس روایات دینی، هر کس راه هدایتی را بر روی کسی باز کند در اجر عمل آن فرد شریک و اگر مسیر گناهی را به فردی بنمایاند، در جُرم او سهیم است.
وی اضافه کرد: بر اساس سفارسی از پیامبر(ص) به حضرت علی(ع)، اگر یک نفر هدایت شود از آنچه در آسمان و زمین است، بیشتر ارزش دارد.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: لازم است فرصت‌های تبلیغی غنیمت شمرده شود و با اخلاص برای نزدیک کردن انسان‌ها به خدا، کار فرهنگی صورت گیرد.
وی ادامه داد: مدیران دفتر تبلیغات اسلامی در زمان ۱۹ سالی که من در اصفهان حضور داشتم، یکی پس از دیگری افرادی ارزشمند بودند که اقدامات بسیار خوبی انجام دادند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ضرورت تربیت مُبلغ و ارتباط قوی با حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: تبلیغ دینی یک تخصص و فن است و شایسته است دفتر تبلیغات در این زمینه بصورت تخصصی اقدام کند و حتی اگر دفتر تبلیغات تمام هم و غم خود را در این امر صرف کند، ارزشمند است.
وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد با جذب افراد مُستعد مباحثی همچون آشنایی با قرآن، نهج‌البلاغه، شعر، تسلط به زبان، گویش‌ و فرهنگ‌های محلی و منطقه‌ای تربیت شوند و اسلام را در داخل و خارج کشور تبیین کنند.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: نقش جامعه‌المصطفی‌(ع) در تربیت نیروهای مُبلغ از کشورهای مختلف بسیار اهمیت دارد ولی لازم است در کنار آن از بین طُلاب توانمند داخل نیز برای تبلیغ در سطح بین‌المللی بهره جُست.
رییس سابق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در این مراسم با توجه به حرکت دفتر تبلیعات اسلامی اصفهان به سمت مساله‌محوری گفت: تمام برنامه‌های این دفتر در بخش‌های آموزش، پژوهش، تبلیغات تخصصی و عمومی متناسب با رویکرد مساله محوری دفتر سازمان‌دهی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به اینکه خانواده یکی از مسائل مهم جامعه است، پژوهشگاه الهیات و خانواده با مجوز رسمی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، فعالیت خود را از آغاز کرد.
وی افزود:متناسب با مسائل جامعه، رشته‌های مشاوره اسلامی، فقیه خانواده، فقیه سیاسی، تربیت کودک در سطح سه و چهار حوزوی و کارشناسی ارشد و دکترا در دفتر اصفهان راه‌اندازی و در حوزه تبلیغات تخصصی گروه‌هایی متشکل از دانش آموختگان و افراد خُبره در رشته‌های کلام و عقاید، کودک و نوجوان، امداد فرهنگی و خانواده در دفتر تشکیل شد.
حجت‌الاسلام قطبی افزود: همچنین بتازگی معاونت هنر، رسانه و فضای مجازی بعنوان یک معاونت مجزا و همچنین خانه فناوری‌های فرهنگی در اصفهان دایر شد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی تقدیر و حکم‌ مسولیت حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان به وی اعطا شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قُطبی، هفت سال رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بود و اکنون رییس مرکز فناوری‌های نوین و خلاقیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.

 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن