فارس

امام جمعه شیراز : بهبود اقتصاد رسانه باید مدنظر باشد

[ad_1]

آیت الله لطف الله دژکام روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطر خبرنگاران شهید و شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا، افزود: اصولی بودن پایه فعالیت‌ها و اقدامات در زمینه رسانه و مسائل مربوط به خبرنگاران امر مهمی است.

وی با بیان اینکه تشکل قوی برای پیگیری مطالبات خبرنگاران فارس نیاز است،ادامه داد: اگر می‌خواهیم کار نتیجه بخش باشد باید تشکیلات رسانه را قوی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: من حامی تحقق مطالبات صنفی خبرنگاران استان فارس هستم که در پی ایجاد تشکیلات صنفی انجام شود.

وی اقتصاد رسانه را امر مهمی دانست و گفت: پاک کردن صورت مساله و توقع انجام کار بدون دریافت مزد متناسب برای همه حوزه ها ازجمله خبرنگاران توقع بی حاصل و زیانباری است.

آیت الله دژکام ادامه داد: اقتصاد مجموعه رسانه و اقتصاد خبرنگاران موضوع مهمی است که باید مطرح و مدنظر قرار گرفته و برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

وی اضافه کرد: معتقد نیستم رسانه صرف باید دولتی باشد هرچند که به رسانه دولتی هم نیاز است اما وجود رسانه‎های غیردولتی و مستقل نیز موضوع مهمی است که باید بدان توجه شود.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: در باب پیگیری مطالبات و اقتصاد رسانه ذیل یک تشکل منسجم در فارس باید موضوعات پیگیری شود.

وی در ادامه موضوع فقه رسانه را نیز ازجمله اولویت های مهم این بخش دانست و افزود: اقشار مختلف باید به جمله بردن نان حلال به خانه توجه داشته باشند که رسانه و خبرنگاران نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: حدود ۳ ساله است که می گویم آماده تدریس فقه هنر و رسانه‌ام اما تاکنون کسی از این موضوع استقبال عملی نکرده است.

وی تاکید کرد: در حوزه اخلاق رسانه نیز باید اقدامات و تلاش هایی صورت گیرد که در این راستا در صورت آمادگی تشکلات هنری و رسانه ای استان فارس آماده تدریس و تامین مدرس در این زمینه را دارم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: کسب لقمه حرام، اختلاس و مواردی از این دست به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی تبدیل می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود نقش رسانه در تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و گفت: خبرنگاران فارس با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ارتباط بگیرند و این ستاد نیز می تواند حامی خوبی برای انجام کار حرفه‌ای خبرنگاران باشد.

آیت الله دژکام از عدم هم افزایی در بین فعالان فرهنگی و اجتماعی استان سخن گفت و افزود: استان فارس از این جهت که بین فعالیت اجتماعی و فرهنگی آن تعامل و هم افزایی وجود ندارد ضررهای فراوانی کرده است.

وی در ادامه بابیان اینکه فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی در استان باید پیوست رسانه ای داشته باشد،عنوان کرد: همه طرح های بزرگی که به همت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در شورای راهبردی استان مطرح می شود باید پیوست رسانه ای داشته و هزینه تبلیغات و اطلاع رسانی نیز دیده شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: با هدف بازسازی نقش رسانه ها و ارتقا این حوزه باید از مطالعات علمی نیز استفاده شود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه حرف برای خدا زدن امر مهمی است که باید به آن توجه شود،در پایان گفت: در حوزه رسانه نیز کار برای رضای خدا باید انجام شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن