اصفهان

اولویت اقتصادی اصفهان صنعت سبز، کم آب و دانش بنیان است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی عسگر، صبح پنجشنبه در جلسه بررسی و تدوین طرح “منطقه ویژه علم و فنآوری استان”افزود: در این طرح اولویت‌های توسعه اقتصادی استان که باید با جدیت و با توجه به توازن صنعتی دنبال شود، تعیین شده است.

وی افزود:چشم انداز این طرح، تبدیل اصفهان به یک استان نمونه کشور در زمینه خلق ثروت و ارزش آفرینی مبتنی بر فناوری و نوآوری است و هدف آن ایفای نقش پیشرانی  منطقه در حوزه فناوری در کشور و منطقه غرب آسیاست.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد : این طرح با توجه به ظرفیت بالا و مطلوب دانشگاه‌ها و نخبگان و با توجه به محدودیت زیست محیطی اصفهان تدوین شده است و نگاه ویژه ای به فناوری‌های موثر در کاهش سرعت تغییر اقلیم دارد.

یکی از اعضای تهیه کننده این طرح نیز به ایرنا گفت: این سند به منظور توسعه استان اصفهان بر اساس یک چهارچوب مشخص در رابطه با حوزه های اقتصاد مبتنی بر نوآوری و فناوری پیشنهاد شده است و تلاش شده سندی تدوین شود که قابلیت ارائه به شورای انقلاب فرهنگی و دریافت مصوبه از این شورا را داشته باشد.

کورش خسروی افزود: این سند در واقع مسیر شکل‌گیری اقتصاد مبتنی بر نوآوری و فناوری را تعریف کرده است و طرح‌ هایی را بیان می‌کند تا بتوان با اجرای آن اقتصاد مبتنی بر نوآوری و فناوری را محقق کرد.

وی افزود: تهیه این طرح ابتدای امسال آغاز شد و امروز پیش نویس آن به دفتر استاندار اصفهان ارسال خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: فناوری‌های مرتبط با حوزه‌های آب و خشکسالی، محیط زیست و تغییر اقلیم، صنایع گردشگری و صنایع خلاق از جمله شاخص‌هایی است که در این طرح به آن توجه ویژه شده است.

استان اصفهان دارای بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان، یک شهرک علمی تحقیقاتی، سه پارک علم و فناوری و بیش از ۱۰ مرکز رشد است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن