فارس

بافت پیرامون حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیازمند توجه ویژه است

[ad_1]

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، یکشنبه در آیین معارفه تولیت جدید آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز افزود: همه مسئولان استان فارس باید با همدلی و اتحاد نگاه ویژه‌ای به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) به عنوان یک قطب بزرگ فرهنگی و معنوی داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سوابق حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری تولیت شاهچراغ (ع) گفت: وی بیش از ۲۵ سال در نهادهای مختلف رهبری در دانشگاه‌ها خدمت درخشان داشته و در عمل به وظایف و مسئولیت‌های خود موفق بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ، ضمن قدردانی از آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله دژکام تولیت اسبق و سابق حرم مطهر شاهچراغ (ع) ادامه داد: انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری بعنوان تولیت جدید حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نیز موجب افزوده شدن ظرفیتی به این استان خواهد شد.
معاون دفتر رهبر معظم انقلاب، استان فارس را مهد فرهنگ و ادب دانست و گفت: این استان با برخورداری از ظرفیت‌های معنوی و گردشگری، مومنان را از سراسر کشور و دنیا به سمت خود می‌کشاند و همه ساله پذیرای خیل عظیم زائران و مشتاقان اهل بیت (ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، با بیان اینکه در طول تاریخ مردمانی با بصیرت و پراستقامت تر از ملت بزرگ ایران وجود نداشته افزود: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با عزت و اقتدار می‌توانند سخن خود را به زبان بیاورند و هیچ نیازی به اینکه بخواهیم به دشمن امتیاز یا اجازه دخالت دهیم وجود ندارد.

مسئولان افتخار خدمات به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را بیشتر درک کنند
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز هم گفت: امیدواریم که مسئولان افتخار خدمت به حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) را بیشتر درک کنند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: شیراز همواره در بین شهرهای جهان از ویژگی و شهرت خاص برخوردار بوده و امیدواریم که بتوانیم با استفاده از تجارب دیگر آستان‌های مقدس در کشور به گونه‌ای عمل کنیم و مسائل را سامان دهیم که این شهر همچنان به برکت نورانیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) جایگاه خویش را حفظ کند.
وی اضافه کرد: بار مسئولیت و وظایف تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) سنگین است و همه باید در این مسیر تولیت حرم مطهر را یاری و کمک کنیم.

مسئولیت تولیت شاهچراغ (ع) وظیفه‌ای خطیر است
تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) هم گفت: وظیفه و تکلیف سنگین و خطیری به اینجانب واگذار شده که در این راه همه بزرگان درخواست یاری و کمک دارم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری افزود: در این فضای نورانی و سراسر معنویت از خداوند می‌خواهم که توفیق دهد که خالصانه در این مسیر انجام وظیفه کنم.
وی ادامه داد: شیراز در طول تاریخ یک پایگاه بزرگ با مراجع، دانشمندان، فیلسوفان بزرگ  و مرکز قرآن و اهل بیت (ع) بوده است.
در این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری به عنوان تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن