بوشهر

برترین‌های جشنواره شعر علوی در استان بوشهر معرفی شدند

[ad_1]

دبیر جشنواره استانی شعر علوی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: این جشنواره با محوریت عید غدیر، امامت و ولایت، تجلی جایگاه امیرمومنان و تاثیر نهج البلاغه در زندگی مسلمانان، در رده‌های مختلف نوجوان تا بزرگسال برگزار شد. 

غلامرضا ابراهیمی افزود: فراخوان و پوستر جشنواره در ۳۰ مردادماه، منتشر و در مدت کمتر از ۱۵ روز حدود ۲۰۰ اثر از ۶۰ شاعر هم استانی توسط دبیرخانه دریافت شد.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این رویداد ادبی، کشف و پرورش ظرفیت‌های شعر علوی استان بوشهر، نشر و گسترش فرهنگ ناب غدیر و ترسیم جایگاه حضرت علی(ع) در لسان والای شعر بود.
ابراهیمی با اشاره به روند ارزیابی آثار افزود: گرچه انگیزه اصلی ما چاپ منتخب اشعار شاعران علوی استان بوشهر به دور از حساسیت داوری و قضاوت جشنواره‌ای بود، اما با صیانت و امانت‌داری کامل تمامی آثار کد ویژه دریافت و مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این رویداد استانی حیدر منصوری از آبدان، اسلام ابراهیمی از دشتی مقام اول و دوم شدند و تقیه زنگنه از برازجان و علی ‌حسین جمالی از عالیشهر به صورت مشترک به عنوان سومی جشنواره دست پیدا کردند.

ابراهیمی یادآور شد: فاطمه سادات حسینی از بوشهر و حدیث زنگنه از عالیشهر نیز به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی و از آنان تقدیر شد.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر عالیشهر نیز بیان کرد: به جرات می‌توان گفت که در چهارده قرن اخیر، شاعران پارسی‌گوی بیش از صدها غزل و قصیده ناب درباره واقعه غدیر و جایگاه بی‌بدیل امیر مومنان علی (ع) از خود به یادگار گذاشته‌اند.

حجت الاسلام احمد بحرانی افزود: اگر خضر آب حیات نوشید و ماندگار ماند، ادبیات و فرهنگ ناب شیعه نیز درسایه سار کلام وحی و راهنمایی خدا و رسولش از چشمه غدیر خُم سیراب گشت و جاودانه شد.

وی اضافه کرد: زبان شعر بسیار گویا و اثرگذار است که در همین ارتباط از شاعران و ادیبان هم‌استانی درخواست شد در برنامه‌ فراخوان شعر علوی حضور داشته باشند که با همراهی آنها استقبال بسیار خوبی صورت گرفت.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن