فارس

برپایی نشست‌های غیرعلنی در نخستین روز کاری شوراهای ششم شیراز و صدرا

[ad_1]

به گزارش ایرنا، سیزده عضو جدید شورای اسلامی شهر شیراز پس از ادای سوگند در آیین تحلیف پنجشنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ بر کرسی‌های‌ این دوره پارلمان شهری شیراز تکیه زدند.

پس از تعیین هیات رئیسه سنی و ابلاغ عضویت اعضای جدید شورای اسلامی شهر شیراز توسط فرماندار شیراز،دادستان این شهر و سایر مسئولان حاضر در جلسه،آنها هیات رئیسه اصلی را برای یکسال آینده برگزیدند و دقایقی استراحت اعلام شد تا اینکه حوالی ساعت ۱۱ اولین جلسه علنی شورای ششم شهر شیراز آغاز شد.

برپایی نشست‌های غیرعلنی در نخستین روز کاری شوراهای ششم شیراز و صدرا
پیشنهاد جلسه غیرعلنی که با استقبال روبه رو شد

در ابتدای این نشست پیشنهاد محمد فرخ زاده،عضو این شورا برای برگزاری غیرعلنی نخستین جلسه این شورا برای انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری شیراز در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به رای گذاشته شد که با اکثریت آراء این پیشنهاد فرخ زاده مورد قبول واقع شد.

بعد از تصویب این پیشنهاد اصحاب رسانه و خبرنگاران که در یکسال گذشته هرگز با درهای بسته شورا مواجه نشده بودند با حیرت از این تصمیم در نخستین جلسه ،صحن شورای اسلامی شهر شیراز را ترک کردند تا اولین نشست و مهمترین تصمیم شورائیان ششم در غیاب نمایندگان رسانه‌ها گرفته شود.

تصمیم به برپایی جلسه غیرعلنی در روز نخست فعالیت شورای ششم شیراز در حالی اتخاذ شد که عبدالرزاق موسوی رئیس شورای پنجم شهر شیراز درآخرین نشست این نهاد که یکشنبه هفته جاری برگزار شد در گزارشی که از فعالیت این نهاد ارایه کرد در راستای شفافیت، تعداد کل جلسات غیرعلنی شورای پنجم را پنج جلسه اعلام و عنوان کرد که در طول چهار سال گذشته تلاش شد که جلسه غیرعلنی برگزار نشود و این اقدام به این نتیجه منجر شد که در یکسال آخر عمر شورای پنجم هیچ جلسه ای بصورت غیرعلنی برگزار نشده است.

برپایی نشست‌های غیرعلنی در نخستین روز کاری شوراهای ششم شیراز و صدرا
تصمیم غیرعلنی تحلیف شورائیان صدرا را هم با حاشیه همراه کرد

غیر علنی در صدرا

این موضوع در مراسم تحلیف شورای ششم شهر جدید صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز نیز رخ داد و با واکنش  برخی از شهروندان این شهر و فعالین اجتماعی و شهری مواجه شد.

جلسه تحلیف اعضای جدید شورای شهر صدرا با ریاست عبدالرسول حقیقی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز و با حضور تعدادی مدعوین ازجمله مدیران دستگاه ها و ارگانهای اجرایی،شهری ،نظامی و انتظامی شهر جدید صدرا برگزار شد.

پس از ادای سوگند هفت عضو شورای ششم این شهر هیات رئیسه سنی تشکیل شد و با تصمیم اکثریت این افراد مقرر شد که انتخاب هیات رئیسه اصلی در جلسه غیرعلنی برگزار شود و این موضوع باعث شد که سه عضو مخالف برگزاری جلسه غیرعلنی در اعتراض به این تصمیم جلسه را ترک کنند.

هاشم عزیزی عضو مخالف برگزاری جلسه غیرعلنی نیز در حین ترک جلسه اعلام کرد که رویه ما شفاف بودن با مردم بوده و به دلیل اتخاذ اینگونه رفتارهای غیرشفاف و پشت درهای بسته احتمال دارد حتی از عضویت در این شورا نیز استعفا دهد.

برگزاری اولین جلسه ششمین دوره شوراهای اسلامی کلانشهر شیراز و شهر جدید صدرا بصورت غیرعلنی موجب بروز حاشیه‌ها و انتقاداتی در فضای مجازی نیز شده است.

آیا مردم، معتمدین و رسانه‌های شهر نامحرم  هستند ؟

عبدالله علوی،یکی از فعالین فرهنگی و اجتماعی شهر جدید صدرا در مطلبی که در این باره در فضای مجازی منتشر کرد گفت: اعضای شوراهای اسلامی  شهرها امروز پنج شنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ از تهران تا کلیه کلان شهرهای  کشور درکمال  آرامش با حضور خبرنگاران و بعضا  فعالان اجتماعی  ومعتمدین محلی بدون هیچگونه تنشی جلسه تشکیل داده و هیات رئیسه انتخاب شد و در بیشترشهرها نیز شهردار جدید به مردم  معرفی شده است.

برپایی نشست‌های غیرعلنی در نخستین روز کاری شوراهای ششم شیراز و صدرا

او در بخشی از پیام خود نوشته است که مشخص نیست که در صدرا چه خبر است یا اینکه معتمدین و مردم نامحرم هستند که نباید نظاره گر تصمیم نمایندگان خود در اولین جلسه علنی باشند.

او با این سوال ادامه داد که چرا بزرگان شهر و خبرنگاران را دعوت و در ادامه آنها را از جلسه بیرون می کنند؟

او با بیان این توصیه به اعضای شورای شهر صدرا که مردم را نامحرم ندانید،گفت: اعضای شورا چه پشت درهای بسته جلسه بگیریند و یا هرکجای دیگر،باید بدانند که مردم هشیار و آگاهند.

شهر جدید صدرا در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن