خوزستان

تزریق ۳۲۵ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان انجام شد

[ad_1]

دکتر سیدمحمد علوی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ۳۲۵ هزار دوز واکسن تزریق شده در استان، ۲۲۲ هزار خوزستانی که اکثرا در معرض خطر بیشتر بودند دوز اول و ۱۰۳ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان جمعیت واکسینه شده استان تقریبا معادل متوسط کشوری است افزود: قطعا اگر در روزهای آینده تعداد واکسن بیشتری در اختیارمان قرار گیرد واکسیناسیون دیگر گروه های هدف را آغاز می کنیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برای پایان اپیدمی کرونا چاره‌ای جز واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور، اجرای طرح شهید سلیمانی و رعایت پروتکل های بهداشت نداریم.

وی افزود: با وجود اینکه در طرح غربالگری شهید سلیمانی همچنان در کشور مقام اول را داریم اما زمانی به ازای یک بیمار ۱۰ تست انجام می دادیم اما اکنون به ازای یک بیمار سه تست انجام می گیرد.

علوی با بیان اینکه درصد رعایت پروتکل های بهداشتی و تهویه در ادارات ۸۹ درصد است گفت: همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارات ۹۱ درصد و رعایت پروتکل های بهداشتی و تهویه در بانک‌ها به میزان ۸۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه موج اول بیماری در استان ۱۱۷ روز و موج های دوم و سوم به ترتیب ۱۰۵ و ۱۶۱ روز طول کشید افزود: در سه موج بیماری ۹۱ روز در پیک بودیم که تجربه بسیار بدی بود لذا نباید بگذاریم موج بعدی بیماری وارد استان شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه قدرت انتشار ویروس کرونای دلتا ۱۴۰ درصد بیش از ویروس های قبلی بوده و دوره کمون کمتری دارد گفت: ویروس کرونا دلتا شباهت بسیاری با سرماخوردگی داشته و بیشترین علائم آن آبریزش بینی، سرفه و تب است.

علوی در پایان گفت: از مردم استان تقاضا داریم که در شرایط موجود رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی گرفته و عادی انگاری را در جامعه رواج ندهند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن