آذربایجان شرقی

ثبت‌نام مدارس در مراغه نباید به دغدغه برخی از والدین تبدیل شود

[ad_1]

موسی شعفی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مراغه اظهار داشت: در نظر گرفتن محدوده محل زندگی برای ثبت‌نام با انتقادهایی از سوی مردم مواجه و برای برخی از اولیا به یک دغدغه فکری تبدیل شده است. 

وی بیان کرد: متاسفانه والدین هم فکر می‌کنند که دریافت هزینه در برخی از مدارس و به خصوص مدارس هیات امنایی نشان‌دهنده کیفیت بالای آنهاست در صورتی که هیچ تفاوتی با دیگر مدارس ندارد و از این‌رو نیاز به فرهنگ‌سازی و آگاهی والدین در این زمینه احساس می‌شود.

وی افزود: وجود انواع مدارس در کشور نیز موضوعی است که موجب اذیت بسیاری از خانواده‌ها و مسئولان در فصل ثبت‌نام شده است.

معاون فرماندار مراغه در ادامه تعلیم و تربیت را رکن اساسی آموزش و پرورش عنوان و بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر هم والدبن و هم آموزش و پرورش صرفا در حوزه تعلیم برنامه‌ریزی می‌کنند و از حوزه تربیت غافل هستند.

شعفی تاکید کرد: باید مهارت‌آموزی و آشنایی با اصول زندگی را از همان ابتدا به فرزندان خود یاد دهیم و نباید صرفا آموزش و درس را در برنامه آنان قرار دهیم.

وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان به غیر از درس در هیچ زمینه‌ای به خصوص مسائل اجتماعی مهارتی ندارند و ابن خود یک چالش اساسی و جدی است.

وی در خصوص شهریه مدارس نیز اظهار داشت: در صورت برگزاری حضوری کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید می‌توان افزایش شهریه را در نظر گرفت و در غیر اینصورت همانند سالیان گذشته باید از افزایش شهریه خودداری شود.
ثبت‌نام مدارس در مراغه نباید به دغدغه برخی از والدین تبدیل شود
معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۱۴ مدرسه در شهرستان به صورت هیات امنایی اداره می‌شود که از این تعداد پنج مدرسه در پایه ابتدایی، هشت مدرسه در پایه متوسطه اول و یک مدرسه فنی و حرفه‌ای است.

حسین اکبریان با بیان اینکه سطح‌بندی مدارس هیات امنایی توسط کارشناسان انجام می‌شود، اضافه کرد: در صورتی که امتیاز بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ باشد، سطح مدرسه یک و اگر بین ۱۱۵ تا ۱۲۹ باشد سطح آن ۲ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مدارسی که امتیازش کمتر از ۱۱۵ باشد، در سطح سه دسته‌بندی می‌شود، افزود: با توجه به این امتیازبندی، از ۱۴ مدرسه هیات امنایی مراغه ۱۰ مدرسه در سطح یک قرار دارد.

وی به کمک‌سرانه مدارس هیات امنایی اشاره کرد و گفت: میزان کمک‌سرانه برای مدارس هیات امنایی سطح یک صدرصد هزینه مصوب، مدارس سطح ۲ هشتاد درصد هزینه مصوب و سطح سه ۶۰ درصد هزینه مصوب است.

وی تاکید کرد: همچنین برای افزایش شهریه مدارس هیات امنایی نیازمند تایید نهایی و تصمیم جمعی در شورای آموزش و پرورش منطقه هستیم که آخر این هفته به میزبانی مراغه جلسه‌ای با حضور معاون مدیرکل و روسای شهرستان‌های منطقه برگزار، و پس از جمع بندی در خصوص شهریه مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در خصوص افزایش شهریه مدارس بزرگسالان هم تصریح کرد: ۲ مدرسه بزرگسالان در مراغه داریم که افزایش ۳۰ درصدی شهریه از سوی کارگروه پیشنهاد شده است که پس از بررسی نهایی خواهیم کرد؛ همچنین در مدارس دولتی صرفا هزینه کتاب و بیمه در نظر گرفته شده است.

«اکبریان» به بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: مدارس زیر ۷۵ دانش‌آموز در روستاها با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به احتمال زیاد از مهرماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های مسئولان امسال پوشش اینترنتی ۴۰ روستای شهرستان حل شده است و در این روستاها تحصیل به صورت مجازی می‌تواند صورت گیرد.

وی به پروژه مهر و رفع کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: طی سال تحصیلی جدید در ۸۴ کلاس درس مشکل معلم وجود داشت که با فعالیت همکاران به صورت تمام وقت این مشکل نیز حل شد.

وی ادامه داد: توزیع کتب درسی تا این لحظه ۸۸ درصد تحقق پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان هفته به صدرصد برسد.

مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت و نزدیک به ۵۲ هزار دانش‌آموز در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

ثبت‌نام مدارس در مراغه نباید به دغدغه برخی از والدین تبدیل شود

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن