تهران

جلسه تحلیف شورای ششم شهر تهران چگونه گذشت؟

[ad_1]

به گزارش ایرنا، ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با قرار گرفتن هیات رئیسه سنی شامل مهدی چمران، جعفر شربیانی و نرجس سلیمانی در جایگاه، کار خود را آغاز کرد.

«انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران، «عیسی فرهادی» فرماندار تهران، «سید مهدی ساداتی» فرماندار شمیرانات، «حسین توکلی» فرماندار ری، «سردار حسن زاده» فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران، «محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران، «پیروز حناچی» شهردار تهران به عنوان مهمان در این جلسه حضور دارند.

موضوع امنیت تهران جدی گرفته شود

فرماندار تهران در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰،  گفت: اعضای جدید شورای شهر پایتخت موضوع امنیت، مسائل اجتماعی و جلب مشارکت مردم در تمامی بحث ها را جدی بگیرند و برای آن تلاش کنند.

عیسی فرهادی افزود: سال هاست که برای ساخت و راه اندازی ۴۰ کلانتری تلاش می کنیم، شورای شهر قبلی نیز همکاری لازم را داشت و بخشی از اعتبار را تامین کرد اما به غیر از تعدادی، اتفاقی برای احداث مابقی رخ نداد.

وی یادآورشد: پایتخت به ۱۲۰ کلانتری نیاز دارد در حالی که برای ساخت ۴۰ مورد از این نهادها دچار مشکل شده است.

فرهادی اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که اعضای شورای شهر باید برای ساماندهی و مدیریت آن برنامه ریزی کنند، موضوع مسائل اجتماعی، تکدی گری و ساماندهی معضلات این بخش است.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: با تمامی اقدامات و تلاش هایی که انجام شده است، مردم پایتخت مشارکت سیاسی و اجتماعی و شهروندی را جدی نمی گیرند و سهم خود را در این زمینه آگونه که انتظار می رود ایفا نمی کنند؛ از این رو باید برای اصلاح این وضعیت برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی به روند برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰ تهران اشاره و اضافه کرد: برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، چهار انتخابات شامل ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا، میاندوره ای مجلس و میاندوره ای مجلس خبرگان در این شهر برگزار شد.

هاشمی: کارنامه دوره پنجم شورا شفاف است 

«محسن هاشمی» رییس شورای پنجم در آیین تحلیف شورای ششم، آغاز دوره مسئولیت مدیریت شهری جدید را تبریک گفت و برای شورای ششم آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: شورای ششم و همین طور دولت سیزدهم امروز در شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی تحلیف و فعالیت خود را آغاز می کنند.

هاشمی ادامه داد: همانطور که دولت و شورای قبلی، می خواستند در ارزیابی عملکرد و قضاوت درباره آنها، شرایط و مشکلات خاص چهار سال گذشته در نظر گرفته شود، منصفانه است انتظارات از دوره جدید نیز با واقع بینی و در نظر گرفتن محدودیت ها و بحران های فعلی کشور تعدیل شود و به سختی کار دوستان جدید توجه شود.

وی تاکید کرد: کارنامه دوره پنجم مدیریت شهری، شفاف و مشخص است و بصورت مکتوب نیز در روزهای آینده در معرض بررسی و نقد افکار عمومی قرار خواهد گرفت و امیدوارم نقاط مثبت عملکرد این شورا در دوره آینده تداوم یابد و نقاط کاستی جبران شود.

هاشمی مهمترین دستاورد شورای پنجم، را صیانت از شهر در ابعاد مختلف شهرسازی، محیط زیست، اقتصادی و اجتماعی و بویژه اجرای تذکرات و رفع نگرانی های رهبر معظم انقلاب و ایجاد شفافیت دانست.

وی گفت: مهمترین کاستی، تامین نشدن تجهیزات حمل و نقل عمومی بود که امیدواریم با هماهنگی و یکدستی که بین مجلس، دولت، شورا و سایر دستگاه‌های حاکمیتی در این دوره وجود دارد، این کاستی جبران شود.

هاشمی ادامه داد: رویه ای که بنده از ابتدا تا انتهای دوران شورای پنجم، براساس الگوی رفتاری و نگرش آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم، تلاش در جهت کاهش تنش و تخریب عملکرد دوره های گذشته در شورا و انجام وظایف خود بود؛ چرا که تخریب و دعواهای سیاسی بین مسئولان به تضعیف اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کلیت نظام می انجامد.

وی اضافه کرد: امیدواریم که در دوره جدید نیز با نگاهی مثبت و سازنده، انباشت تجربه و دانش در مدیریت شهری، کارامدی افزایش یابد.

مدیران جدید از تخریب مسئولان سابق بپرهیزند

رئیس شورای سیاستگذاری نمایندگان تهران نیز در این مراسم گفت: مدیر جدید نباید فعالیت گذشتگان را زیر سوال ببرد و برای تثبیت خود دست به تخریب گذشتگان بزند و این اخلاق مناسبی نیست.

حجت الاسلام سید رضا تقوی افزود: پست و مسئولیت ها ارثی نیستند، امانتی است که در اختیار انسان قرار می گیرد تا به مردم خدمت کند و کسانی که آن را به دست می آورند امانت دار هستند.

وی یادآور شد: تغییر در مناصب حاکمیتی، لازم و گاه از ضروریات است و باید انجام شود و قدرت در گردش باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیری که انتخاب می شود و برای او حکم صادر می شود، مدیر سابق باید هر آنچه که در اختیار داشته به مسئول جدید تحویل دهد و تجربیاتش را منتقل کند و هر جا که ابهامی بود، سوال کنند و خالصانه مطالب را در اختیار بگذارند.

وی اضافه کرد: شهر در جامعه اسلامی ثمره فرهنگ است و هر جامعه ای که از ادب، اخلاف و فرهنگ برخوردار باشد، به آن شهر می گویند؛ در حقیقت شهر به آنجا می گویند که صفا، صمیمیت، تفاهم، برادری و اتحاد باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هر سازمان و تشکیلاتی که در سطح مدیریت، تغییر و تعویضی شکل می گیرد، شاید برخی افراد از تصمیمات سابق ناراضی باشند و برخی به مدیران جدید نزدیک شوند و خناث گونه بر طبل تخریب بکوبند که مدیر جدید باید مراقب این رفتارها باشد.

تقوی با بیان اینکه باید قوی بود و ابتکار و نوآوری داشت، اعلام کرد: مدیریت ها فرصت هستند و باب چنین فرصت هایی همیشه باز نیست و برای همین، اگر فرصتی پیش آمد باید کار را انجام داد و از مشکلات هم نباید فرار کرد.

شهر تهران در شرایط سخت مالی مدیریت شد

استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: کلانشهر تهران در دوره پنجم شورای شهر، در شرایط سخت به لحاظ منابع مالی و شرایط پیش بینی نشده سیل ۹۸ و کرونا، مدیریت شد.

انوشیروان محسنی بندپی اضافه کرد: هیچ مشکل خاصی در جریان سیل پیش نیامد و در موضوع کرونا نیز نخستین آرامستانی که مساله غسل و اجرای احکام را داشتیم تهران بود و به مطالبه خانواده فوت شدگان پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه با همکاری فرمانداران شرایطی فراهم شد که هیچ نقصانی را در زمینه برگزاری انتخابات و رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری آن به وجود نیامد، افزود: در این دوره هم وزارت کشور و هم معاون امور شهرها و شوراهای وزیر، همکاری ارزشمندی با اعضای شورای شهر داشتند.

محسنی بندپی اظهار داشت: تهران کلانشهری است که سرریز همه حوزه ها و به خصوص آسیب های اجتماعی را در آن شاهد هستیم.

استاندار تهران اضافه کرد: در برآوردی که نیروی انتظامی اعلام کرد، ۷۵ درصد مجرمان در سایر شهرها بومی هستند و اما در تهران این موضوع خلاف آن است و این موضوع قدرت سرعت عمل را از ماموران ناجا می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در تهران مساله محیط زیست، آلودگی هوا و اتباع جریان دارد و باید به طور جدی به مدیریت آنها اندیشید.

محسنی بندپی تاکید کرد: مجلس تصویب کند که شهردار عضو هیات دولت باشد و نه آنکه هر زمان لازم بود دیگر دعوت نشود.

وی ادامه داد: شهردار باید در هیات دولت حضور یابد تا بتواند مطالبه گری جدی داشته باشد؛ چه آنکه هر اتفاقی در تهران رخ دهد، تاثیر خود را در سایر نقاط کشور نیز بر جای می گذارد.

اعضای شورای ششم سوگند یاد کردند

متن سوگند نامه ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه توسط مهدی چمران قرائت شد.

در متن این سوگند نامه آمده است: من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.

چمران: کار باید خالصانه باشد

«مهدی چمران» نایب رییس سنی شورای شهر تهران در این جلسه گفت: به یاد دوره های قبل افتادم که ورود کردم و خارج شدم؛ همه چیز تمام می شود و کار ما می ماند.

وی افزود: کار باید خالصانه باشد و امیدوارم این توفیق به ما عنایت شود و خداوند بزرگ در پیشگاه عدل الهی قضاوت واقعی می کند.

چمران با اشاره به فوت شریعتمداری عضو دومین دوره شورای شهر اظهار داشت: یکی از دوستان دوران دوم، ۲ شب پیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع کرد.  

چمران به عنوان رییس شورای شهر انتخاب شد 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در آغاز انتخابات هیات رئیسه این شورا، چمران را به عنوان تنها گزینه ریاست ششمین دوره شورای پایتخت انتخاب و با ۲۱ رای وی را برای یکسال به عنوان رییس شورا انتخاب کردند.

در ادامه به پیشنهاد چمران، پرویز سروری به عنوان تنها گزینه نایب رییسی ششمین دوره شورای شهر تهران انتخاب شد.

اعضای شورای شهر به پرویز سروری ۱۹ رای دادند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه انتخابات هیات رییسه، جعفر بندی شربیانی و سوده نجفی را به عنوان ۲ نامزد انتخابات منشی هیات رییسه معرفی و با برگزاری انتخابات، شربیانی را با ۲۰ رای و نجفی را با ۱۷ رای به عنوان منشی انتخاب کردند.

تقویم جلسات شورای شهر تهران

چمران در ادامه این جلسه یکشنبه و سه‌شنبه را طبق روال قبل شورا به عنوان روزهای جلسه شورا اعلام کرد.

وی از اعضای شورا خواست تا روز شنبه ساعت ۹ صبح برای تنظیم برنامه های روز یکشنبه در شورای شهر حاضر شوند.

به گفته وی، جلسه روز یکشنبه علنی برگزار می شود.

مهدی چمران، پرویز سروری، نرجس سلیمانی، حبیب کاشانی، محمد آخوندی، ناصر امانی، مهدی پیرهادی، مهدی بابایی، سید جعفر تشکری هاشمی، سید احمد علوی، مهدی عباسی، مهدی اقراریان، علیرضا نادعلی، احمد صادقی، سید محمد آقا میری، میثم مظفر، زهرا شمس احسان، نرگس معدنی پو، علی اصغر قائمی، سوده نجفی و جعفر بندی شریبانی ۲۱ عضو ششمین دوره این شورا هستند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن