فارس

جوانان کابینه سیزدهم، اعتماد مجلس را دارند

[ad_1]

عبدالعلی رحیمی مظفری پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم افزود: غالب وزیران پیشنهادی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: کابینه پیشنهادی آیت‌الله دکتر رییسی ترکیبی از چهره‌های مجرب، تحصیلکرده علمی و جوان با رویکرد تحولی است.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب نیاز به رویکردی تحولی با حضور جوانان داریم و در ترکیب کابینه پیشنهادی وزارتخانه‌های مهمی به دست جوانان سپرده شده است.

وی تاکید کرد: وزارتخانه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد، صمت، آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات ازجمله وزارتخانه‌های مهمی‌اند که در کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم به دست جوانان سپرده شده است.

رحیمی مظفری در خصوص وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی کابینه سیزدهم گفت: عبدالملکی سابقه اجرایی قوی دارد و همچنین مورد اعتماد است و پیش از این از رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز حکم مسئولیت داشته است.

وی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی نظریه پرداز اصلی اقتصادی مقاومتی است و بعضی نظریه های وی در حوزه اقتصاد در بعضی کشورهای جهان ازجمله روسیه و کشورهای افریقایی اجرایی و به نتیجه مطلوب نیز منجر شده است.

این نماینده مجلس گفت: وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی فردی نخبه و صاحب فکر و اندیشه است و قطعا وی اعتماد مجلس را خواهد گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: از جوانان پیشنهادی دولت سیزدهم، وزرای کار،ارتباطات و اقتصاد اعتماد مجلس را قطعا کسب خواهند کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: جمع بندی نهایی کمیسیون مربوطه درباره بررسی صلاحیت ۲ وزیر پیشنهادی نیرو و نفت تاکنون تهیه نشده اما کلیت کمیسیون با وزیر نیرو موافق هستند زیرا وی روحیه جهادی دارد و انسانی پاکدست است که سابقه وزارت نیز دارد و تحصیلات وی نیز مرتبط با برق است.

وی گفت: در خصوص بررسی وضعیت وزیر پیشنهادی نفت نیز هنوز جمع بندی نهایی کمیسیون انرژی تهیه نشده اما قطعا نظر کمیسیون درباره این وزیر پیشنهادی دولت نیز مثبت است.

وی در بخش دیگر سخنان خود توضیح داد: هفته آینده بعد از سخنرانی آیت‌الله دکتر رییسی رئیس‌جمهوری، مجلس به صورت رسمی وارد دستورکار بحث و بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی خواهد شد.

رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن