آذربایجان شرقی

خروج امریکایی‌ها از افغانستان رهاورد مقاومت مردم این کشور است

[ad_1]

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز یادآور شد: با فرار بزدلانه و شبانه آمریکایی‌ها در نتیجه مقاومت مردم مجاهد افغانستان، آنها درصدد انتقام خواهند بود و عرصه افغانستان در دست سه بازیگر اصلی شامل دولت مرکزی، طالبان و داعش خواهد بود.

وی همچنین به اختلافات ایجاد شده بین عربستان سعودی و امارات عربی متحده پیرامون تحولات منطقه اشاره و اضافه کرد: این اختلافات روز افزون شده و این دو کشور به دلیل جنگ یمن دل خوشی از هم ندارند اما وجود مانع بزرگی به نام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت باعث شده با هم متحد شوند که اضلاع خیالی عبری – عربی را تکمیل کنند.

وی اظهار داشت: اما باید توجه داشت که این اتحاد خیالی اکنون در حال فرو ریختن است و علاوه بر وجود اختلافات داخلی این دو کشور، اختلافات تاریخی میان عربستان و امارات برای سیادت حاشیه خلیج فارس تشدید یافته است.

 امام جمعه تبریز در بخش از خطبه های خود بر ضرورت توجه به تربیت صحیح و اسلامی فرزندان توسط خانواده‌ها و آموزش و پرورش تاکید و اضافه کرد: تربیت نادرست فرزندان، خسارات جبران ناپذیری هم برای خانواده ها و هم برای جامعه به بار می‌آورد.

آل هاشم ادامه داد: فرزندان صالح باقیات اصلاحات و صدقات جاریه برای والدین هستند که برکات این فرزندان برای پدر و مادرشان جاری خواهد بود و بر همین اساس والدین مبادا در دوره حیاتی فرزند خود یعنی کودکی و نوجوانی، از تربیت او غافل شوند.

وی یکی از اصول اساسی و طلایی در تربیت فرزند را برخورد کریمانه و محبت با او دانست و ادامه داد: بدترین نوع رفتار والدین با فرزند تحقیر کردن اوست، اگر فرزند در کودکی تحقیر شود موقع بزرگسالی و استقلال انتقام می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر نیز اشاره کرد و افزود: پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن ولایت و امامت است و بر همین مبنا رخداد غدیر در ۱۸ ذی الحجه سال۱۰ قمری تنها یک حادثه تاریخی نیست، یک سرزمین نیست، بلکه غدیر یک تفکر و نشانه ای برای تدوام خط نبوت است.

آل هاشم غدیر را چشمه ای توصیف کرد که تا پایان هستی جوشان خواهد بود و روز اکمال دین و اتمام نعمت است و موجب خوشنودی خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه غدیر، عید سیاست و دخالت مردم در امر حکومت و عید مظلومان، مستضعفان و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورهای اسلامی است، برگزاری باشکوه این عید را مهم خواند و گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و انجام سایرنکات بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است که باید ددر این جشن ها به دقت رعایت شود.

امام جمعه تبریز توصیه کرد: همه عزاداری‌ها و استقبال از محرم باید بعد از عید غدیر باشد تا جشن‌های عید غدیر به صورت باشکوه برگزار شده و پس از آن، عزاداری‌های استقبال از محرم آغاز شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن