بوشهر

دانشگاه پیام نور بوشهر در رشته مطالعات خانواده دانشجو می‌پذیرد

[ad_1]

محمد رضا بحرانی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به تغییراتی که در شرایط زندگی ایجاد شده امروز رشته مطالعات خانواده بعنوان یکی از رشته‌های تحصیلی مورد نیاز به شمار می‌رود که باید با ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: مولفه‌های مهمی در خصوص استحکام پایه‌های خانواده وجود دارد که ضرورت مطالعات خانواده را بیش از پیش فراهم می‌کند.

بحرانی ادامه داد: ارتباطات گسترده، وجود فضا و ارتباطات مجازی، تغییر نگرش‌ها نسبت به امر ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج، تجرد قطعی و تربیت فرزند از جمله عواملی است که ضرورت آموزش مطالعات خانواده را مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: رشته مطالعات خانواده یک رشته علمی بسیار ضروری برای ارتقای سلامت فردی و اجتماعی با هدف تقویت کارکرد خانواده است.

رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر یادآور شد: رشته مطالعات خانواده با ظرفیت تحصیلی برای ۵۰ نفر فقط در واحد بوشهر دانشجو می‌پذیرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: ورود و توجه مراکز علمی و دانشگاهی به مسائل و موضوعات جامعه در ابعاد مختلف و در ارتباط با قشرها و صنف‌های متنوع اجتماعات انسانی می تواند بعنوان پلی برای از بین بردن شکاف عمیق بین نخبگان و خبرگان علمی و دانشگاهی و بخش سیاست گذاری، برنامه ریزی، کارگزاران اجرایی را در نظام حکمرانی و اداره امور به نفع نظام حکمرانی و اداری و مردم و جامعه باشد.

مریم آذرشب افزود: در حوزه زنان و خانواده توانمندسازی، دانش افزایی، دانایی بخشی، غنی سازی اتمی سلول‌های تشکیل دهنـــــده این گران‌بهاترین مولکول بنیادی اجتماع بشری در دنیایی که به شدت در حال تجربه و رویارویی با ارتباطات و مناسبات اجتماعی پیچیده و گسترده است؛ مناسباتی که روان تر و سهل الوصول تر شده اند ؛ ضرورتی انکارناپذیر است؛ و توجه به زن در هسته مرکزی این مولکول در نگهداری و نگه‌داشت اجزای مولکول خانواده موضوعی حیاتی است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و علمی در نقش سانتریفیوژ رسالت دارند به غنی سازی و دانایی بخشی به سلول‌های تشکیل دهنده خانواده و حمایت کننده خانواده بپردازند؛ راه اندازی رشته‌های تحصیلی دانشگاهی در مقاطع مختلف دانشگاهی مرتبط با زن و خانواده، مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی-پژوهشی برای زنان و خانواده، کلینیک‌های تخصصی سلامت خانواده و تخصصی کودکان و نوجوانان از طرف دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی می‌تواند روان سازی شود.

آذرشب گفت: هرگونه فاصله گذاری و فاصله انداختن در تعاملات دانشگاه با جامعه پیرامونی، نظام اجتماعی و نظام حکمـــرانی حاصلی جز گسست، ناتوانی، ناآگاهی، اختلاف‌ و تعارض‌ به جای هم افزایی، هم اندیشی و همراهی نخواهد داشت.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر افزود: دانشگاه پیام نور این استان نخستین قدم را بعنوان یک مرکز علمی-آموزشی و دانشگاهی برای کمک به شکل‌گیری و تکمیل اکوسیستم دانا و توانای نظام بنیادی خانواده در استان برداشته است و با تعامل و اهتمام در سطح ملی توانسته است برای سال تحصیلی جدید مجــــوز پذیرش دانشجو در رشته مطالعات خانواده را اخذ کند و امید می‌رود این رویه به اولویت سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی استان تبدیل و آغازی برای یک جنبش و جهش ِ ورورد ِ به مسأله زنان و خانواده به جوامع علمی استان باشد.

وی یادآور شد: امید می‌رود تا فارغ التحصیلی اولین دوره دانشجویان پذیرفته شده در رشته مطالعات خانواده، امکان تحصیل در مقاطع بالاتر- ارشد و دکترا نیز توسط نظام آموزش عالی استان برای این رشته در تخصص ها و گرایش‌های مرتبط با خانواده و زن، خانواده و مرد، خانواده و حقوق، خانواده و رسانه، خانواده و سلامت، خانواده و اقتصاد، خانواده و شکاف بین نسلی فراهم شود.

 

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن