اصفهان

درمان بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در ۲ بیمارستان کاشان رایگان است

[ad_1]

علی‌محمد حق‌پناه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در آران و بیدگل نیز که تأمین اجتماعی مرکز بستری ملکی ندارد برای پذیرش بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در مرکزهای درمانی دولتی محدودیت سنی ۶۵ سال به بالا وجود ندارد و هزینه‌های بیماران زیر پوشش این بیمه در تمامی سن‌ها حتی نوزاد از محل طرح حمایتی صرفه‌جویی نسخ الکترونیکی سازمان پرداخت می‌شود و ارایه خدمات برای آنان رایگان است.

وی با بیان این که در ۲ شهرستان آران و بیدگل و نطنز تامین اجتماعی مرکز بستری ملکی ندارد تصریح کرد: صد در صد خدمات در بیمارستان‌های دولتی سیدالشهدا و ثامن آران و بیدگل و بیمارستان خاتم‌الانبیا نطنز از محل طرح حمایتی صرفه‌جویی نسخ الکترونیکی به صورت رایگان برای بیمه شدگان پرداخت می‌شود.

صدور ۱۰۰ درصدی نسخه‌ الکترونیک از مرداد

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با اشاره به اینکه نسخه کاغذی پذیرفته نمی‌شود، اظهار داشت: صدور نسخه‌های پزشکی در کاشان از مرداد صد در صد الکترونیکی خواهد شد.

حق‌پناه با تاکید بر اجرای طرح صدور نسخ الکترونیکی با هدف کاهش انتقال آلودگی از طریق دفترچه‌های بیمه، مدیریت زمان و بهره‌وری بیشتر اضافه کرد: تاکنون افزون بر ۹۵ درصد پزشکان از طرح نسخه الکترونیک استقبال کرده‌اند.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نسخه الکترونیک از سوی پزشکان صادر شده که به نسبت سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته ‌است.

عواید صرفه‌جویی ‌نسخ الکترونیکی برای درمان بیمه‌شدگان

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان خاطر نشان کرد: عواید صرفه‌جویی ‌نسخ الکترونیکی در قالب طرح حمایتی بیمه‌شدگان و پرداخت هزینه‌های درمانی آنان در مرکزهای زیر پوشش استفاده می‌شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سطح کلان از محل صرفه‌جویی نسخه‌های الکترونیکی، طرح حمایتی بیمه‌شدگان را اجرا کرد تا در شهرهایی که این سازمان بیمارستان ملکی ندارد هزینه‌های بیمه‌شدگان آن در تمامی بیمارستان‌های دولتی مثل بیمارستان ملکی تامین اجتماعی صد در صد پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در کاشان یک مرکز ملکی بستری شبیه خوانی (زنان و زایمان) وجود دارد، افزود: با وجود اجرای مصوبه هیات دولت و واگذاری بیمارستان شهید بهشتی به دانشگاه علوم پزشکی کاشان از بهمن سال ۱۳۸۳ مدیریت درمان منطقه کاشان تمامی هزینه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یعنی سهم سازمان و فرانشیز سهم بیمار را مانند بیمارستان ملکی به‌طور کامل برای بیمه‌شدگان پرداخت می‌کند.

اجرای طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی در کاشان

مدیر درمان تامین اجتماعی در منطقه کاشان از اجرای صد درصد طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی در این منطقه خبر داد و گفت: این سازمان در حوزه دولت الکترونیک و هوشمندسازی امور بیمه‌شدگان طلایه‌دار و پیشگام است.

حق‌پناه افزود: از طریق اجرای طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین‌اجتماعی، ۳۰ خدمت اصلی این سازمان که پیش از این به صورت حضوری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارایه می‌شد؛ به‌صورت کامل الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح برای کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه از ۹۶ میلیون بار مراجعه حضوری سالانه به واحدهای اجرایی این سازمان طراحی و اجرا شده است، اظهار داشت: کاهش تردد و تجمع در واحدهای اجرایی با هدف پیشگیری از شیوع کرونا و همچنین صرفه‌جویی در وقت و انرژی مراجعان و کارکنان با استفاده از خدمات الکترونیک؛ از رویکردهای اصلی مورد توجه در این طرح است.

طرح ۳۰۷۰ گامی الکترونیک برای پیشگیری از شیوع کرونا 

مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان اجرای طرح ۳۰۷۰ را سبب فراهم شدن زیرساخت‌های موردنیاز و استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود و در دسترس، به‌صورت کامل غیرحضوری دانست و افزود: اجرای این طرح به ویژه در شرایط کنونی با شیوع گسترده کرونا و خطر بالای همه‌گیری این پاندمی کشنده خدمت شایان توجهی در عرصه دولت الکترونیک و پیشگیری از گسترش بیماری است.

حق‌پناه با تاکید بر اینکه اجرای این طرح الکترونیکی افزون بر جلوگیری از ابتلای خدمت‌گیرندگان بیمه تامین اجتماعی که بیشتر قشر ضعیف و زحمتکش کارگری، افراد مسن، بازنشسته و در معرض خطر هستند گفت: دولت الکترونیک به معنای واقعی آن در سازمان تامین اجتماعی و حتی پیشتازی این سازمان در اجرای آن در کشور بویژه در کاشان تحقق یافته است.

وی کاهش بار مراجعه بیمه‌شدگان با اجرای این خدمت الکترونیک را تاکید و اضافه کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و طرح‌های دیگر سازمان تامین‌اجتماعی، به پایگاه اینترنتی این سازمان مراجعه کنند و یا با مرکز ارتباطات و نظارت مردمی ۱۴۲۰ تماس بگیرید.

اکنون مدیریت درمان منطقه کاشان با ۳۵۰ نفر نیروی انسانی خدمات خود را در حوزه درمان به بیش از ۳۴۳ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ارایه می‌دهد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان، تنها شهرستان کشور است که به صورت مستقل هم‌ردیف استان‌ها فعالیت دارد.

پرداخت کمک هزینه ازدواج، حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری بگیر ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی جایگزین سامانه خدمات غیر حضوری، ابلاغ مفاصا حساب واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام وضعیت بیمه‌شده، نام نویسی غیر حضوری افراد طبیعی از سوی بیمه شده، درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، اخذ تعهدنامه و حذف ابلاغ غیر الکترونیک، امکان مشاهده جزییات محاسبه‌ها و گردش حساب بدهی ها، دریافت اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، درخواست حوادث، سرویس احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصا حساب و ارتقای سامانه دریافت فهرست از خدمات غیرحضوری و الکترونیک سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.

ارایه میز کار و امکانات کنترلی به کارفرما برای اصلاح فهرست قبل از ارسال، انعقاد قرارداد، دریافت بیمه حرفه‌ها و مشاغل آزاد، درخواست کمیسیون پزشکی، پرداخت کمک هزینه آیین ترحیم، بیمه بیکاری، اخذ درخواست کفالت و بازرسی، پرداخت حق بیمه کسری از ماه، دریافت عکس از پایگاه سازمان ثبت احوال کشور، پرداخت برخط بدهی و احتساب آنی واریزی در حساب کارفرما- ویژه پیمانکاران و کارفرمایان، تقسیط و نظام‌مند بدهی‌های قبل از صدور اجراییه – ویژه پیمانکاران و کارفرمایان، هوشمندسازی محاسبات فهرست‌های ارسالی کارفرمایان، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی، تعهدنامه فرزندان دختر بازماندگان درخصوص تداوم پوشش بیمه‌ای، درخواست برقراری مستمری بازماندگان از دیگر خدمات غیرحضوری و الکترونیک تامین اجتماعی است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن