آذربایجان شرقی

رسانه ها در رعایت شیوه نامه های کرونایی در ایام محرم فرهنگ ساز باشند

[ad_1]

سیدعلی موسوی روز یکشنبه در همایش گرامیداشت روز خبرنگار در تالار عبدالقادر مراغی افزود: با توجه به نقش انکارناپذیر رسانه ها در مقابله با بیماری کرونا، محتواسازی و آگاه سازی برای پیشگیری و رعایت شیوه نامه های کرونایی در روزهای اخیر به عنوان موج پنجم کرونا بیش از پیش حساس و ضروری است.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی کشور و این شهرستان قرمز و شکننده بوده و با وجود اینکه همه ما به عنوان شهروندان مراغه ای به حسینی بوددنمان می بالیم، باید با بهره گیری از ابزارهای فرهنگی و رسانه ای در جهت اجرای صحیح شیوه نامه های کرونایی و فاصله گذاری اجتماعی در آیین های سوگواری حسینی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: اگر در حال حاضر واکسیناسیون حدود ۲۲ درصدی در کشور انجام نمی شد، شاهد جان باختن بیش از یک هزار نفر در روز بودیم اما با توجه به شیوع نوع دلتای بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در تجمعات عزاداری های حسینی باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی آیین های عزاداری چون شاه حسین گویان شیوه نامه های بهداشتی رعایت نمی شود، گفت: ایجاد حساسیت برای رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بهترین راهکار برای کاهش شیوع این بیماری است.

وی گفت: همه ما عمری یا حسین (ع) و یازینب (س) گفته و برای شفای بیماران به ائمه معصومین (ع) دخیل بسته ایم اما نباید عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب آسیب به حتی یک نفر شود.

رسانه ها در رعایت شیوه نامه های کرونایی در ایام محرم فرهنگ ساز باشند

پیشگیری از کرونا نیازمند آموزش همگانی و رعایت شیوه نامه ها در سوگواری هاست

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به خیزش پنج کرونا در کشور گفت: پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا نیازمند آموزش همگانی و رعایت شیوه نامه های در سوگواری های ایام محرم در این شهرستان است.

اصغر تنومند افزود: تقارن موج پنجم شیوع نوع دلتای بیماری کرونا با ایام محرم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش حساس تر کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش های درمانی مراغه بستری بوده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز حدود ۱۰۰ نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده است.

وی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در این شهرستان اضافه کرد: تاکنون ۵۳ هزار دوز واکسن در این شهرستان به شهروندان تزریق شده است.

وی افزود: هم اکنون ۲۲ درصصد زا شهروندان بالای ۱۸ سال این شهرستان در برابر بیماری کرونا واکسن دریافت کرده اند.

رسانه ها در رعایت شیوه نامه های کرونایی در ایام محرم فرهنگ ساز باشند

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه  نیز گفت: احساس مسئولیت در برابر آرای مردمی، رسالت اصلی اعضای شورای اسلامی شهر است.

ناصر رحتمی افزود: در این راستا، در مدت کمی که از تحلیف شورای اسلامی شهر می گذرد، سرپرست شهرداری مراغه انتخاب شده است و در روزهای آینده برای جمع بندی در جهت انتخاب شهردار این شهر فرهنگی و تاریخی تلاش خواهد شد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران به عنوان قشر فرهیخته جامعه به دلیل مشکلات ناشی از کرونا با مشکلات عدیده ای روبرو بوده و نیازمند حمایت از سوی نهادهای مختلف هستند.

رسانه ها در رعایت شیوه نامه های کرونایی در ایام محرم فرهنگ ساز باشند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این مراسم گفت: هم اکنون ۲۸ نشریه محلی، هفت خبرگزاری و پایگاه خبری، ۲ نشریه الکترونیک غیربرخط و ۶ نمایندگی نشریات سراسری در این شهرستان فعال هستند.

احمد دادرس فیاض افزود: اولین پیش جشنواره تولیدات ممتاز خبری این شهرستان در راستای معرفی ظرفیت های رسانه ای این شهرستان در آستانه روز خبرنگار در این شهرستان با فراخوان آثار برگزار شده است.

وی اضافه کرد: با برگزاری این رویداد، زمینه برای قرار گرفتن آن در تقویم سالیانه فرهنگ و راشاد اسلامی در این شهرستان فراهم خواهد شد تا از رسانه ها و خبرنگاران فعال این خطه تجلیل شود.

به گزارش ایرنا در این همایش از خبرنگاران و فعالان رسانه ای و منتخبان جشنواره تولیدات ممتاز خبری این شهرستان تجلیل شد.

رسانه ها در رعایت شیوه نامه های کرونایی در ایام محرم فرهنگ ساز باشند

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن